neopallet logo مشاوره
Shakhes

تاثیر محیط زیستی بازیافت پالت های چوبی

سحرخدیوی

بازیافت پالت های چوبی و تعمیر آنها می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی داشته باشد. چراکه با انجام این کار، هر ساله میلیون‌ها درخت می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند. با بازیافت پالت‌های چوبی قدیمی، تقاضا برای پالت چوبی نو تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. در نتیجه نیاز کمتری به قطع درختان که به عنوان ریه کره زمین شناخته می‌شوند، وجود خواهد داشت.

این روزها اکثر سازمان‌ها برای کمک به محیط زیست، از جایگزین‌های پالت چوبی از جمله پالت پرسی استفاده می‌کنند. حتی سازمان‌هایی که برای حمل و نگهداری محصولات خود، هنوز از پالت‌های چوبی استفاده می‌کنند، به دنبال کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی هستند. به طور مثال برخی از آنها با کاشت درختان، به طبیعت کمک می‌کنند. برخی دیگر هم در حال برنامه‌ریزی برای جایگزین کردن پالت‌های بازیافتی پرسی به جای پالت‌های چوبی هستند تا منابع طبیعی را برای نسل‌های آینده هم حفظ کنند.

اگر شما هم تمایل دارید در مورد تاثیرات محیط زیستی بازیافت پالت بیشتر بدانید و برای حفظ آن کاری کنید، این مقاله از نئوپالت را از دست ندهید.

سالانه چند پالت چوبی تولید می‌شود؟

در حال حاضر به طور تقریبی در کل دنیا، حدود ۲ میلیارد پالت در صنایع مختلف وجود دارد. همچنین سالانه بالغ بر ۴۰۰ میلیون پالت جدید تولید و روانه بازار می‌شود. اما در سال‌های اخیر، به جای قطع درختان، سعی شده بازیافت پالت‌های چوبی قدیمی در اولویت قرار بگیرد. تأثیر بازیافت پالت‌های چوبی بر محیط زیست هم قابل توجه بوده است.

آمار و ارقام مربوط به بازیافت پالت، نشان می‌دهند که سالانه بیش از ۳۵۰ میلیون پالت خراب، مجددا توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت هم کمتر از ۱ درصد از پالت‌های شکسته به محل دفن زباله‌ها ریخته می‌شوند. اگر هم دیگر نشود از یک پالت استفاده کرد یا پالت قابل تعمیر نباشد، می‌توان آن را بازیافت کرد تا به عنوان ماده اولیه برای ساخت برخی از محصولات از جمله پالت پرسی مورد استفاده قرار گیرد.

این بدان معناست که بازیافت کردن پالت های چوبی غیرقابل تعمیر نیز می‌تواند برای صنعت مفید باشد و اثرات زیست‌محیطی مثبتی ایجاد کند.

بازیافت پالت های چوبی
برای تهیه پالت‌های چوبی جدید، هر سال بیش از ۱۳۰ میلیون درخت قطع می‌شود که یک آسیب جدی برای منابع طبیعی به شمار می‌رود.

بازیافت پالت های چوبی و نجات درختان

از هر تنه درخت، ۲ الی ۴ پالت ساخته می‌شود. پس اگر سالانه ۳۵۰ میلیون پالت چوبی بازیافت شوند، در یک سال ۴۳.۵ میلیون الی ۸۷ میلیون اصله درخت نجات پیدا می‌کنند.

نتیجه تلاش برای بازیافت پالت این خواهد بود که هزینه‌های مواد خام پایین نگه داشته می‌شود و عرضه چوب در سطح معقولی حفظ می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که در طول سال‌ها، بازیافت پالت های چوبی اثرات زیست‌محیطی مثبت چشمگیری داشته است. البته باید سعی شود این روند حفظ شود تا تاثیرات مثبت آن ادامه‌دار باشند.

اگر شما هم دوست‌دار طبیعت هستید و سعی می‌کنید برای حفظ آن اقداماتی انجام دهید، خواندن این مقاله را هم به شما توصیه می‌کنیم: : پالت های پرس وود چطور به طبیعت کمک ‌می‌کنند؟

تاثیرات زیست محیطی بازیافت پالت

مهم‌ترین تأثیر زیست‌محیطی بازیافت پالت های چوبی، نجات تعداد بیشتری از درختان است. زیرا دیگر لازم نیست برای تولید پالت‌های چوبی جدید، درختان را قطع کرد. این صرفه‌جویی در قطع درختان نه تنها به نفع طبیعت است، بلکه برای سلامت انسان‌ها نیز مفید خواهد بود. زیرا درختان دی اکسید کربن موجود در هوا را جذب کرده و سطح اکسیژن آن را که برای تنفس انسان لازم است، افزایش می‌دهند.

پس لازم است تلاش‌هایی که تا کنون برای بازیافت پالت های چوبی انجام شده، ادامه یابد تا از منابع طبیعی محافظت شود و صنعت پالت بتواند به کار خود به شکلی پایدار ادامه دهد.

بازیافت پالت های چوبی
با بازیافت پالت‌های چوبی، به طور میانگین، هر سال از قطع ۶۵ میلیون درخت جلوگیری می‌شود. به همین دلیل برای جلوگیری از جنگل‌زدایی، باید به فکر بازیافت پالت های چوبی بود.

تاثیر زیست محیطی استفاده از پالت‌های پرسی

پالت‌های پرسی پالت‌هایی هستند که ماده اولیه‌شان چوب‌های بازیافتی خرد شده است. گاهی هم چوب‌های بی‌مصرف (مثلا شاخه‌های هرس شده درختان) برای ساخت این پالت‌ها به کار برده می‌شوند. در نتیجه تولید پالت پرسی باعث قطع هیچ درختی نمی‌شود. این پالت‌ها نسبت به پالت‌های چوبی دوام بیشتری دارند و سال‌های بیشتری عمر خواهند کرد. پس از پایان عمرشان هم به راحتی به طبیعت باز خواهند گشت.

در نتیجه این پالت‌ها کاملا با محیط زیست سازگار هستند و هیج اثر مخربی روی آن نخواهند گذاشت. پالت‌های پرسی به شدت مورد استقبال حامیان و دوست‌داران طبیعت قرار گرفته‌اند. چراکه از بازیافت پالت‌های چوبی یا سایر وسایل چوبی به دست می‌آیند و تولید، مصرف و دور ریختن پالت‌های پرسی، هیچ آسیبی به طبیعت نخواهد زد.

برای اینکه با پالت‌های پرسی بیشتر آشنا شوید و ویژگی‌های برجسته آنها را بدانید، این مقاله را مطالعه کنید: پالت پرسی یا پرس وود چیست؟ [12 ویژگی عالی پالت پرسی چوبی]

نحوه تهیه پالت‌های پرسی

شرکت نئوپالت، اولین و برترین سازنده پالت‌های پرسی در ایران است. این شرکت، با داشتن خطوط تولید به‌روز، تکنولوژی مدرن و به کارگیری نیروی انسانی باتجربه، اقدام به تولید پالت‌های پرسی مطابق با استانداردهای روز دنیا کرده است. این پالت‌ها در کنار مزایای زیادی که نسبت به سایر پالت‌ها دارند، نسبت به پالت‌های چوبی، ارزان‌تر هم هستند. پس به کار گیری آنها، برای سازمان‌ها صرفه اقتصادی خواهد داشت. ضمنا نسبت به پالت‌های چوبی، دوام بیشتری هم دارند. به همین علت، شما می‌توانید برای سازمان خود، از این دست پالت‌ها تهیه کنید.

بازیافت پالت های چوبی
پالت پرسی از بازیافت پالت‌های چوبی و سایر محصولات چوبی درست می‌شود و هیچ ضرری به طبیعت نمی‌رساند.

برای خرید پالت پرس وود و تهیه این پالت‌های دوستدار محیط زیست، کافیست به وب‌سایت شرکت نئوپالت مراجعه کنید و با صرف تنها چند دقیقه، سفارش خود را به ثبت برسانید. اگر هم در مورد این پالت‌ها سوالی دارید یا اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از طریق تلفن با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا به سوالات شما پاسخ دهند.

منبع: associated-pallets

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است