neopallet logo مشاوره
پالت چوبی و پالت پلاستیکی

بهترین جایگزین پالت چوبی و پالت پلاستیکی (چرا پالت پرسی چوبی بخریم؟)

سحرخدیوی

در دنیای امروزی که تجارت جهانی بسیار گسترده شده است، برای جابجایی بار نمی‌توان به روش‌های سنتی عمل کرد. بلکه باید به فکر به کار گرفتن راهکارهای خلاقانه بود که هم صرفه اقتصادی داشته باشند و هم حمل‌ونقل را آسان کنند. طی سال‌های گذشته، اکثر کارخانه‌های تولیدی، برای حمل و ارسال کالاهای خود، از پالت‌های چوبی یا پلاستیکی استفاده می‌کردند. چراکه پالت‌ها در مکانیزه کردن انبارداری و حمل‌ونقل مدرن، نقش موثری دارند. ضمنا باعث سرعت بخشیدن به بارگیری، تخلیه بار و جابجایی کالاها می‌شوند. اما با همه این وجود چرا باید پالت پرسی چوبی بخریم و دیگر از مدل‌های چوبی و پلاستیکی قدیمی استفاده نکنیم؟

امروزه بهره گرفتن از پالت پرسی چوبی به جای پالت‌های سنتی، در حال گسترش است. این پالت‌ها علاوه بر اینکه بهترین جایگزین پالت چوبی و پالت پلاستیکی هستند، به طبیعت آسیب کمتری وارد می‌کنند. در ضمن از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر هستند.

ما در این مقاله قصد داریم مزایای و ویژگی های پالت‌های پرسی چوبی که به آن پالت پرس‌وود نیز گفته می‌شود را بررسی کنیم. در ضمن به شما خواهیم گفت که چرا این نوع پالت، مناسب‌ترین جایگزین پالت چوبی و پالت پلاستیکی است. پس پیشنهاد می‌کنیم، تا پایان این مقاله از نئوپالت، همراه ما بمانید.

مقایسه پالت پرس‌وود و پالت پلاستیکی

یکی از تصورات غلط رایج در دنیای لجستیک این است که پالت‌های پلاستیکی، بهتر از پالت‌های چوبی و پرس‌وود هستند. همچنین این پالت‌ها به دلیل برخورداری از طراحی شبکه‌ای و مقاومت بالا در برابر ضربات و شکستگی، مورد توجه قرار گرفته‌اند. در ضمن بسیاری از افراد بر این باورند‌ که ساخت پالت با پلاستیک، منجر به تخریب جنگل‌ها نمی‌شود. در نتیجه فکر می‌کنند پالت‌های پلاستیکی بیشتر از پالت‌های چوبی، دوست‌دار طبیعت هستند و این پالت را جایگزین پالت چوبی می‌دانند.

برخی عقیده دارند حتی در پایان عمر مفید پالت‌های پلاستیکی، می‌توان آن را بازیافت کرد و از آن به عنوان ماده اولیه برای تولید اقلام جدید پلاستیکی بهره گرفت. به همین دلیل، برخی از مدیران کارخانه‌ها، استفاده از پالت پلاستیکی را نشانه پایداری محیط زیست می‌دانند.

اما باید گفت که احتمالا آنها هنوز به طور کامل با پالت پرس‌وود آشنا نشده‌اند و از مزایای این نوع پالت بی‌خبرند. بنابراین لازم است در مورد برتری‌های پالت پرسی چوبی با آنها صحبت کرد. در نهایت، آنها متقاعد خواهند شد که به کارگیری پالت پرسی چوبی به عنوان جایگزین پالت چوبی و پالت پلاستیکی در هر زمینه‌ای، به نفع آنها خواهد بود.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد انواع پالت پلاستیکی به دست بیاورید، مطالعه مقاله مربوط به آن کمک زیادی به شما خواهد کرد.

جایگزین پالت چوبی و پالت پلاستیکی
امروزه پالت پلاستیکی دیگر بهترین جایگزین پالت چوبی به شمار نمی‌آید بلکه پالت پرسی چوبی به زودی جایگزین پالت چوبی و پالت پلاستیکی خواهد شد.

ویژگی‌های خاص پالت‌های پرس‌وود در مقایسه با پالت‌های پلاستیکی

از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد پالت‌های پرسی چوبی در مقایسه با پالت‌های پلاستیکی، موارد زیر هستند:

به همین دلیل است که اکثر کارخانه‌هایی که قبلا از پالت پلاستیکی بهره می‌بردند، در حال جایگزینی آن با پالت پرسی چوبی هستند.

مقایسه پالت پرس‌وود و پالت چوبی

همانطور که گفتیم، پالت پرس‌وود به زودی جایگزین پالت چوبی خواهد شد. زیرا پالت چوبی از چوب درختان ساخته می‌شود که باعث قطع درختان و از بین رفتن جنگل‌ها خواهد شد. اما پالت پرس‌وود از ترکیب خرده‌های چوب حاصل از هرس درختان با چوب‌های بازیافتی مانند پالت‌های چوبی ضایعاتی، الوارهای آسیب دیده، کاغذ کرافت، نی و بامبو، ساخته می‌شود.

اینکه چرا استفاده از پالت بازیافتی مهم است، مسئله ای است که در مقاله مرتبط با آن به طور کامل شرح داده‌ایم.

همچنین بر خلاف پالت‌های چوبی، پالت های پرسی می‌توانند داخل هم قرار گیرند و فضای کمتری اشغال کنند. بنابراین بهره‌گیری از پالت چوبی پرسی باعث می‌شود تا 66 درصد فضای اشغال شده در انبار آزاد شود.

اما پالت‌های پرسی چوبی، خصوصیات برجسته دیگری هم دارند که لازم است آنها را هم بدانید.

بهترین جایگزین پالت چوبی و پالت پلاستیکی
با توجه به نوع طراحی، از نظر اشغال کردن فضا، پالت‌های پرس‌وود مناسب‌ترین جایگزین پالت چوبی و پالت پلاستیکی و چوبی هستند.

ویژگی‌های خاص پالت‌های پرس‌وود در مقایسه با پالت‌های چوبی قدیمی

پالت‌های چوبی پرسی، در مقایسه با پالت‌های چوبی برتری‌های ویژه‌ای دارند که باعث شده جایگزین مناسبی برای پالت چوب باشند. در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

بنابراین دور از ذهن نیست که نسل پالت‌های چوبی به زودی منقرض شود و جای خود را به پالت پرسوود بدهد.

جایگزین پالت چوبی و پالت پلاستیکی
پالت‌های چوبی قدیمی، فضای بسیار زیادی می‌گرفتند. به همین دلیل در طراحی پالت پرسی چوبی، سعی شده با قابلیت تودرتو بودن، اشغال فضا توسط پالت به حداقل ممکن برسد.

برای خرید پالت پرس‌وود چه کنیم؟

اگر هنوز سوالی در ذهن شماست که باعث می‌شود پالت پرسی چوبی را بهترین جایگزین برای پالت چوبی و یا پالت پلاستیکی ندانید، اصلا جای نگرانی نیست. شما می‌توانید با تماس با همکاران ما در نئوپالت، سوالات خود را بپرسید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. شرکت نئوپالت، پس از دریافت سفارش شما، پالت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده و به انبار شما ارسال خواهد کرد.

منابع: litco و palletmach

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است