neopallet logo مشاوره

حمل و نقل ایمن پالت ها(8 نکته کلیدی برای حمل پالت)

سحرخدیوی

حمل و نقل ایمن پالت ها از این جهت اهمیت دارد که باعث حفظ استحکام و افزایش طول عمر پالت‌ها می‌شود. همچنین رعایت این اصول ایمنی برای سلامت پرسنل و کارکنان انبار، لازم است. چون اگر این موارد رعایت نگردند و مثلا پالتی با بار بشکند، می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیر جانی و مالی به همراه داشته باشد.

هر پالت ظرفیت وزنی، حجمی و اصول مشخصی برای نگهداری و جابجایی دارد و هرگز نباید این اصول را نادیده گرفت. چون یک اشتباه کوچک در این زمینه، می‌تواند دردسرهای بزرگی برای سازمان شما ایجاد کند. به همین خاطر ما در این مطلب نکات اصولی در خصوص حمل و نقل ایمن پالت‌ ها را به شما آموزش خواهیم داد. پس توصیه می‌کنیم این مقاله از نئو پالت را از دست ندهید.

نکات مهم در مورد حمل و نقل ایمن پالت ها

حمل و نقل ایمن پالت ها، قواعد و قوانینی دارد که انباردارها و پرسنل شرکت حمل‌ونقل، باید از آنها آگاه باشند. تعدادی از مهم‌ترین قواعد حمل پالت‌ها، به شرح زیر هستند:

۱- هرگز برای جابجایی پالت‌های خالی، آنها را روی زمین نکشید

بعضی از کارکنان انبار، برای جابجا کردن پالت‌ها، آنها را با دست روی زمین می‌کشند یا گاهی تعدادی از آنها را با پا به سمت دلخواهی هدایت می‌کنند. اما این کار باعث استهلاک پالت‌ها می‌شود و عمر آنها را کوتاه می‌کند. همیشه بهترین حالت این است که پالت‌ها با جک پالت، لیفتراک یا ماشین‌آلات دیگر جابجا شوند.

اما اگر در شرایطی بودید که ضرورت داشت پالت‌ها به صورت دستی جابجا شوند، باید حتما از دستکش، کلاه و کفش ایمنی استفاده کنید. به علاوه باید پالت را به طور کامل بلند کرده و سپس جابجا کنید. هنگام بلند کردن پالت، آن را به صورت عمودی و در نزدیکی بدن خود نگه دارید تا تعادل‌تان حفظ شود. بهتر است برای انجام این کار، دو یا سه نفر از کارکنان انبار، با هم همکاری کنند. نحوه قفسه بندی انبار اگر صحیح باشد، امکان جابجایی پالت‌ها نیز راحت‌تر می‌شود.

۲- ارتفاع پالت‌های خالی را در نظر داشته باشید

هنگام جابجایی و چیدن پالت‌های چوبی یا پلاستیکی روی هم، باید ارتفاع آن را در نظر داشته باشید و پالت‌ها را تا ارتفاع بیش از دو متر، روی هم نچینید. چون ممکن است با انباشته کردن پالت‌ها روی هم، در اثر تکان خوردن یا با یک ضربه آرام، آنها پایین بریزند. این کار علاوه بر خطرات جانی که به همراه دارد، می‌تواند باعث آسیب دیدن پالت‌ها نیز بشود. این ضربات یا موجب شکسته شدن پالت‌ها می‌شوند یا استحکام آنها را به شدت پایین می‌آورند.

حمل و نقل ایمن پالت ها
چیدمان پالت‌های خالی باید تا ارتفاع معینی انجام شود تا حمل و نقل ایمن پالت ها دچار مشکل نشود.

لازم به ذکر است که اگر از پالت‌های پرسی استفاده می‌کنید، وقتی خالی شوند، می‌توانید آنها را به صورت تودرتو نگه دارید. در نتیجه لازم نیست نگران بالا رفتن ارتفاع آنها باشید. چون شیوه قرار گرفتن آنها روی هم بسیار پایدار است و امکان ریزش آنها وجود ندارد.

برای آشنایی بیشتر با پالت‌های پرسی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها، این مقاله را بخوانید: پالت پرسی یا پرس وود چیست؟ [12 ویژگی عالی پالت پرسی چوبی]

۳- محیط را از هرگونه زباله پاک کنید

برای حمل و نقل ایمن پالت ها، قبل از شروع به کار، از تمیز بودن محیط، اطمینان حاصل کنید. بقایای پالت‌های شکسته یا آسیب‌دیده را هم در گوشه‌ای که کمترین رفت و آمد را دارد، نگه دارید. چون ممکن است چوب‌های شکسته یا میخ‌های تیز، پای کارکنان را سوراخ کند یا باعث لغزش و افتادن آنها شود. این موارد همچنین می‌توانند باعث آسیب رساندن به چرخ‌های تجهیزات حمل‌ونقل شوند و ایمنی حمل‌ونقل را به خطر بیندازند.

۴- برای حمل و نقل ایمن پالت ها، ابتدا سالم بودن آنها را بررسی کنید

قبل از جابجا کردن پالت‌ها، حتما آنها را بررسی کنید و از سلامت کامل آنها مطمئن شوید. جابجایی پالت ترک خورده یا شکسته به همراه بار، می‌تواند باعث رخ دادن فاجعه شود.

هرگز برای جابجایی بار، از پالت‌های پوسیده یا آسیب دیده استفاده نکنید. پالت‌های آسیب دیده می‌توانند بسیار حادثه‌ساز باشند و باعث سقوط یا ریختن محصولات شوند. این کار هم برای کارکنان و هم برای محصولات شما بسیار خطرناک است. حتی اگر پالت‌ها در زمان ورود به انبار کاملا سالم باشند، برای خروج از انبار باید مجددا کنترل شوند.

اگر مایلید در زمینه سالم نگه داشتن پالت‌ها، اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله را هم بخوانید: روش‌های نگهداری از پالت + (راهکارهای کلیدی برای افزایش طول عمر)

حمل و نقل ایمن پالت ها
یکی از مهم‌ترین اصول حمل و نقل ایمن پالت ها، اطمینان از سالم بودن آنهاست. چراکه پالت‌های آسیب‌دیده، هرگز بار را سالم به مقصد نخواهند رساند.

۵- قبل از استخدام، تجربه و دقت رانندگان لیفتراک را بررسی کنید

یکی از مهمترین اصول برای حمل و نقل ایمن پالت ها، این است که رانندگان لیفتراکی را استخدام کنید که حرفه‌ای باشند و در زمان کار، دقت کافی به خرج دهند. آنها باید کار با پالت را به طور کامل یاد گرفته باشند تا هنگام برداشتن، جابجا کردن و تخلیه پالت‌ها، آسیبی به آنها وارد نکنند.

۶- برای محافظت از پالت‌های موجود در قفسه‌ها، از نرده‌های محافظ استفاده کنید

انتها و گوشه‌های راهروهای قفسه‌ها به شدت مستعد برخورد مستقیم توسط لیفتراک و جک پالت هستند. بنابراین هنگام جابجا کردن پالت‌ها، برای محافظت از پالت‌های موجود در قفسه‌های انبار خود، از نرده‌های محافظ فولادی استفاده کنید.

۷- پالت‌ها را با تسمه مهار کنید

برای حمل و نقل ایمن پالت ها با کانتینر یا کامیون، پس از بارگیری، آنها را با تسمه مهار کنید. به این‌صورت پالت‌ها و بار روی آنها در جاده‌های ناهموار، بر اثر ترمزهای ناگهانی یا در شیب جاده، سُر نمی‌خورند و ضربه‌ای به آنها وارد نخواهد شد. همچنین با این کار، پالت‌های موجود در کانتینر، حین حمل بار با کشتی یا در زمان بارگیری و تخلیه، آسیب نخواهند دید و سالم به مقصد خواهند رسید.

حمل و نقل ایمن پالت ها
یکی از اصول حمل و نقل ایمن پالت ها، بستن بار با تسمه و ثابت نگه داشتن آن است. به این ترتیب، تعادل بار در زمان جابجایی به هم نخواهد خورد.

۸- پالت‌ها را با رعایت اصول ایمنی بارگیری کنید

برای حمل و نقل ایمن پالت ها، لازم است در زمان بارگیری، نکات زیر رعایت شوند:

اندازه استاندارد پالت را نمی‌دانید؟ مطلب مرتبط با آن را مطالعه کنید.

حمل‌ونقل با کمک پالت‌های پرسی

هرچند حمل و نقل ایمن پالت های پرسی هم مثل انواع دیگر پالت، نیاز به رعایت اصول و مقررات خاص دارد، اما از آنجایی‌که این پالت‌ها نسبت به پالت‌های چوبی و پلاستیکی محکم‌تر هستند و تحمل وزن‌های بالاتری را دارند، رعایت اصول ایمنی برای‌شان راحت‌تر است. این پالت‌ها اصولا سایزهای مناسب‌تری هم دارند که با جک پالت یا لیفتراک، راحت‌تر جابجا می‌شوند.

به این ترتیب اگر برای حمل و نقل ایمن پالت ها، نیاز به پالت‌هایی محکم و قابل اعتماد دارید، توصیه می‌کنیم پالت‌های پرسی را از شرکت نئوپالت که از معتبرترین تولیدکنندگان پالت در ایران است، تهیه کنید. چون این شرکت پالت‌هایی تولید می‌کند که کاملا مطابق با استانداردهای روز جهان است. به همین دلیل علاوه بر حمل‌ونقل داخلی، می‌توان از آنها برای حمل و نقل ایمن پالت ها به خارج از کشور هم استفاده کرد.

4
حمل و نقل ایمن پالت‌های پرسی تا حدود زیادی تضمین شده است. چون این پالت‌ها نسبت به پالت‌های چوبی و پلاستیکی، از استحکام و ثبات بیشتری برخوردار هستند.

پالت پرسی چهارطرفه

ویژگی قابل توجه پرس پالت این است که از چهار طرف قابلیت حمل و جابجایی دارد. یعنی جک پالت یا لیفتراک می‌تواند از هر چهار طرف به زیر پالت قرار بگیرد و آن را جابجا کند. در واقع این پالت معایب پالت چوبی در برخی از مدل ها که تنها قابلیت حمل از یک یا دو طرف دارند را ندارد

برای خرید پالت پرسی، شما می‌توانید شماره خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند. همچنین می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و اگر در مورد این پالت‌ها سوالاتی دارید، می‌توانید از طریق تماس تلفنی، با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید و پاسخ خود را دریافت کنید. پس منتظر تماس شما هستیم.

منابع:  afpfilm و thebrimichgroup

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است