neopallet logo مشاوره
11

پالت بازیافتی و 4 دلیل برای استفاده از آن

سحرخدیوی

امروزه کاهش هزینه‌ها و به حداقل رساندن اثرات تخریبی روی محیط زیست، جزء اولویت‌های شرکت‌هاست. به همین خاطر در کارخانه‌ها و شرکت‌ها اغلب سعی می‌شود از مواد و محصولاتی استفاده شود که هم باکیفیت باشند و ارزان‌تر تمام شوند و هم کمترین مشکل را برای محیط زیست ایجاد کنند. بر همین اساس بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ رو به استفاده از پالت بازیافتی چوبی و پالت پلاستیکی آورده‌اند و یا حداقل سعی می‌کنند از پالت‌هایی استفاده کنند که قابلیت بازیافت بیشتری داشته باشد.

یکی از مواردی که اکثر شرکت‌ها به دنبال اجرای آن هستند، استفاده از پالت‌های دست دوم و پالت بازیافتی برای حمل و جابجایی مواد و محصولات است. استفاده از این محصولات علاوه بر اینکه به طبیعت آسیب نمی‌رساند، باعث ایجاد صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت‌ها می‌شود. در نتیجه حاشیه سود آنها را بالاتر خواهد برد. این کار کیفیت خدمات به مشتریان را کاهش نخواهد داد. اما به سود فروشنده تمام خواهد شد.

در این مطلب ما چهار دلیل برای استفاده از پالت‌های بازیافتی را به شما خواهیم گفت. پس با این مقاله از نئوپالت همراه باشید.

۱. پالت‌های بازیافتی بدون افت کیفیت، هزینه‌ها را کاهش می‌دهند

چوب در فصول و ماه‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی دارد. اما حتی زمانی که قیمت چوب پایین است، مسلما پالت بازیافتی نسبت به پالت چوبی جدید، قیمت بسیار پایین‌تری دارد. ممکن است پیش خود فکر کنید، آیا پالت بازیافتی عملکرد خوبی هم دارد؟ حقیقت این است که تفاوت بسیار کمی در یکپارچگی و عملکرد بین پالت‌های چوبی جدید و بازیافتی وجود دارد. اگر شما از پالت‌های بازیافتی مناسب مانند پالت پرسی نئوپالت استفاده کنید، مشتریان شما با دیدن مزایای این پالت‌ها، حتی راضی‌تر خواهند بود که شما به جای پالت‌های چوبی یا پلاستیکی معمول، از پالت بازیافتی استفاده کنید.

چراکه مواد اولیه این پالت‌ها، چوب‌های ضایعاتی خرد شده و مخلوط شده با یک چسب است. تکنولوژی تولید این پالت‌ها هم به نحوی است که هم از نظر ظاهری، هم از نظر بهداشتی و هم از نظر کیفیت، عملکرد و دوام، بهتر از پالت‌های چوبی هستند.

در ضمن شما شاهد صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل خواهید بود. چرا که پالت‌های بازیافتی در بافت خود رطوبت بسیار کمتری دارند که باعث استحکام بیشتر و سبک‌تر شدن آنها می‌شود. همچنین وزن مجاز در بارگیری، به جای صرف شدن برای پالت، به خود محصولات اختصاص خواهد یافت. در نتیجه هزینه حمل‌ونقل کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، پالت‌های چوبی پرسی نئوپالت عمر بیشتری نسبت به پالت‌های چوبی سنتی و پالت‌های پلاستیکی دارند که خود باعث صرفه‌جویی اقتصادی برای خریدن پالت‌های جدید خواهد شد.

چوب خراب شده انبار شده روی هم برای استفاده در پالت بازیافتی
مواد اولیه سازنده پالت بازیافتی، چوب‌های ضایعاتی است. این چوب‌ها قیمت نسبتا پایینی دارند. به همین دلیل پالت‌های بازیافتی بسیار ارزان‌تر از پالت‌های نو تمام می‌شوند.

۲. طراحی سفارشی پالت‌های بازیافتی

وقتی در مورد محصول بازیافتی فکر می‌کنیم، اغلب محصولی با کیفیت پایین به ذهن‌مان خطور می‌کند. اما در مورد پالت‌های بازیافتی پرسی، حقیقت چیز دیگری است. با وجود منابع متعدد چوب‌های ضایعاتی، می‌توان پالت‌های سفارشی را برای رفع نیازهای مشتریان طراحی کرد. این فرایند با درک استانداردهای محصول و صنعت خاص شما انجام می‌شود. در نتیجه منجر به تولید پالتی خواهد شد که بهترین عملکرد و ویژگی‌ها را برای صنعت شما خواهد داشت.

علاوه بر سایز و طراحی، شما می‌توانید برای ایجاد تمایز، حتی در مورد رنگ پالت هم تصمیم‌گیری کنید. چون بر خلاف پالت‌های چوبی، امکان تولید پالت بازیافتی در رنگ دلخواه، وجود خواهد داشت. در واقع کیفیت پالت های پرسی به قدری بالاست که تمام ویژگی های پالت صادراتی را دارا هستند و برای صادرات انواع محصولات کارایی دارند.

برای آشنایی بیشتر با پالت‌های پرسی چوبی که از چوب های بازیافتی تولید می‌شود، این مقاله را مطالعه کنید: پالت پرسی یا پرس وود چیست؟ [12 ویژگی عالی پالت پرسی چوبی]

پالت های پرسی حاصل بازیافت چوب در رنگ های مختلف
در نئوپالت، شما امکان انتخاب رنگ برای پالت بازیافتی خود را خواهید داشت. این مورد مزیتی بزرگ برای انبارداران به حساب می‌آید که بتوانند محصول را از روی رنگ پالت شناسایی کنند.

۳. استانداردهای سختگیرانه پالت بازیافتی

برای افزایش طول عمر پالت پرسی قابل بازیافت، یک سیستم مدیریت کیفیت کامل در کارخانه نئوپالت پیاده‌سازی شده است. سیستم ما می‌تواند هر پالت را شناسایی کرده و تمام مشخصات آن را مستند کند. به همین دلیل هر وقت مشکلی برای پالت‌های پرسی شما رخ دهد، می‌توان بررسی کرد که آیا مشکل کیفی وجود داشته است یا خیر.

با کاهش نگرانی‌های شما در مورد پالت، شما می‌توانید روی سایر زمینه‌های عملیات خود تمرکز کنید تا علاوه بر ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود، صنعت خود را هم گسترش دهید. اگر برای اقدام به خرید پالت مورد نیاز صنعت خود، نیاز به مطالعه یک راهنما دارید، مطالعه مطلب راهنمای خرید پالت برای صنایع مختلف حتما به شما کمک خواهد کرد.

۴. پالت بازیافتی و حفظ محیط زیست

در عصر حاضر با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و جلوگیری از جنگل‌زدایی، صنعت بازیافت به یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین صنایع تبدیل شده است. همچنین دلیلی برای دور انداختن پالت‌های بدون استفاده وجود ندارد. چون بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده پالت، با خرید ضایعات چوبی اقدام به تولید پالت بازیافتی باکیفیت می‌کنند. به این ترتیب با بازیافت چوب می‌توان سهم کوچکی درحفظ محیط زیست داشت.

اگر علاقه دارید بیشتر در مورد تاثیرات محیط زیستی بازیافت پالت حتما مقاله مرتبط با آن را بخوانید تا به تاثیر کاری که انجام می‌دهید پی ببرید.

صرف‌نظر از صنعت، این روزها مصرف‌کنندگان هم تمایل فزاینده‌ای به خرید از شرکت‌هایی که نقش فعالی در کاهش سرعت تخریب محیط زیست دارند، نشان می‌دهند. توجه و تمرکز آنها تنها بر روی مواد اولیه به کار رفته در پالت نیست. بلکه آنها می‌خواهند پالت‌های باکیفیتی داشته باشند که در فرایند تولید آنها، به طبیعت احترام گذاشته شده باشد. به همین دلیل، هر روزه درخواست‌کنندگان بیشتری با شرکت نئوپالت تماس می‌گیرند تا پالت‌های بازیافتی باکیفیت سفارش دهند.

پالت های دست دوم و خراب شده چوبی منتظر بازیافت
با استفاده از پالت بازیافتی، علاوه بر احترام به طبیعت، از حجم زباله‌های رها شده در محیط زیست هم به مقدار قابل توجهی کاسته خواهد شد.

آیا پالت بازیافتی مجددا هم قابل بازیافت است؟

همان‌گونه که اشاره شد، پالت‌های پرسی چوبی، عمر و دوام زیادی دارند. آنها در برابر ضربات، بارهای سنگین و رطوبت، از خود مقاومت بالاتری نشان می‌دهند. اگر هم پس از سال‌ها استفاده دچار شکستگی یا خرابی شوند، مجددا قابل بازیافت هستند. به همین خاطر پالت بازیافتی نه در زمان تولید و نه پس از خراب شدن، هیچ لطمه‌ای به طبیعت نمی‌زند و به حفظ و پایداری محیط زیست کمک می‌کند. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط با عمر مفید پالت را بخوانید تا بیشتر در مورد طول عمر پالت‌ها اطلاعات داشته باشید.

اگر شما هم دوستدار محیط زیست هستید و ترجیح می‌دهید علاوه بر حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها، در هزینه‌های حمل‌ونقل و انبارداری خود تحول بزرگی ایجاد کنید، می‌توانید از طریق وب‌سایت شرکت نئوپالت، پالت بازیافتی پرسی سفارش دهید. اگر هم در این زمینه سوالاتی دارید، مشاورین این مجموعه پاسخگوی تمام سوالات شما خواهند بود. پس می‌توانید با یک تماس، اطلاعات بسیار کامل‌تری در مورد پالت‌های پرسی به دست آورید.

خرید پالت پرسی از نئوپالت

اگر برای بیزنس شما هم نکات زیست محیطی از اهمیت ویژه برخوردار است، خرید پالت پرسی می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. زیرا با این کار هم به نجات جان درختان کمک می کنید و هم محصولی را خریداری می کنید که از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است و قابلیت بازیافت مجدد را دارد.

برای اطلاع بیشتر در مورد پالت پرسی چوبی می توانید با همکاران ما در نئوپالت تماس بگیرید و هر سوال، مشاوره و اطلاعاتی که نیاز دارید را به دست بیاورید.

منابع: blog.48forty و conserve-energy-future

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است