neopallet logo مشاوره
1

قیمت پالت پرسی چوبی + [قیمت انواع پالت چوب فشرده]

سحرخدیوی

قیمت پالت پرسی چوبی هم مانند قیمت سایر پالت‌ها، به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما برای جابجایی بار خود به پالت بزرگ‌تری نیاز داشته باشید، قیمت آن نسبت به پالت کوچک‌تر متفاوت است. همچنین برخی از کارخانه‌ها ترجیح می‌دهند برای ارسال بارشان از پالت متمایزی استفاده کنند که نشان دهنده ارزش برندشان باشد. به همین علت پالت‌های سفارشی درخواست می‌دهند. همه این موارد و بسیاری از مسائل دیگر بر روی نحوه قیمت‌گذاری پالت تاثیر خواهند داشت.

به همین علت، ما قصد داریم در این مقاله تمامی عوامل و فاکتورهایی که بر قیمت پالت پرس‌وود اثر می‌گذارد را مورد بررسی قرار دهیم. پس پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از نئوپالت را تا پایان مطالعه کنید.

کیفیت پالت پرسی و تاثیرگذاری روی قیمت نهایی پالت

جنس چوبی که برای تهیه پالت پرس‌وود مورد استفاده قرار می‌گیرد، بر کیفیت آن اثر خواهد گذاشت. وقتی شما برای خرید پالت، اقدام به دریافت قیمت از فروشندگان مختلف می‌کنید، ممکن است بسته به جنس، این فروشندگان قیمت‌های متفاوتی را به شما ارائه کنند.

مثلا قیمت پالت پرسی درجه یک، از قیمت پالت درجه دو گران‌تر است که این درجه بندی بر اساس مواد به کار رفته در پالت تعیین می‌شود. در واقع استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت، باعث گران‌تر تمام شدن پالت می‌شود و در نهایت می‌تواند قیمت پالت پرسی چوبی را افزایش دهد. البته این افزایش قیمت در برابر کیفیتی که پالت های پرسی درجه یک دارند، به صرفه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پالت چیست؟ معرفی انواع پالت

میزان عرضه و تقاضای مواد اولیه

درصد بالایی از مواد به‌کار رفته در پالت پرس‌وود، چوب بازیافتی است. از چوب بازیافتی می‌توان برای ساخت محصولات مختلفی مانند ام‌دی‌اف، چوب پلاستیک (محصولات ترکیبی از چوب و پلاستیک که ظاهری شبیه چوب دارند)، صنعت کاغذسازی، نئوپان، کفپوش و غیره بهره گرفت. بنابراین میزان عرضه و تقاضای چوب بازیافتی، هم می‌تواند در نوسان قیمت پالت پرسی چوبی، دخیل باشد.

پالت پرسی در بکگراند سفید

قیمت چوب

ماده اصلی در ساخت پالت پرسی چوبی، چوب بازیافتی است و این چوب از بازار تهیه می‌شود. بنابراین اگر قیمت چوب افزایش پیدا کند، قیمت چوب بازیافتی هم افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل ممکن است شما در فصول یا ماه‌های متوالی، برای پالت‌های پرسی دارای کیفیت و اندازه مشابه، قیمت‌های متفاوتی دریافت کنید.

سایز پالت و تاثیر روی قیمت

مقدار چوب مورد نیاز برای تهیه هر پالت پرسی، به سایز و اندازه پالت بستگی دارد. بنابراین منطقی است که مقدار کلی مواد اولیه لازم در هر پالت نیز روی قیمت پالت پرسی چوبی تأثیر بگذارد. پالت‌های کوچک‌تر در مقایسه با پالت‌های بزرگ‌تر، به میزان چوب بسیار کمتری نیاز دارند. در نتیجه مجموع هزینه‌هایی که برای مواد اولیه آنها پرداخت می‌شود، کمتر است. در نتیجه طبیعی است که پالت‌های کوچک‌تر، ارزان‌تر به فروش برسند.

اندازه خرده‌های چوب

علاوه بر سایز پالت پرسی، اندازه‌های دیگری نیز وجود دارند که برای قیمت‌گذاری پالت‌های پرسی تعیین کننده هستند. به عنوان مثال در زمان خرد کردن چوب‌های بازیافتی، برش ابعادی و اندازه چوب‌های به‌کار رفته در پالت‌ها هم روی قیمت تمام شده این محصولات اثر خواهند داشت. هرچه برش‌ها کوچک‌تر باشند، قیمت خرید پالت پرسی چوبی بالاتر می‌رود.

هزینه‌های ‌حمل‌ونقل

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت پالت پرسی چوبی، قیمت حمل و نقل است. برای اینکه پالت پرسی چوبی ساخته شود، ابتدا لازم است مواد اولیه مختلف، به کارخانه سازنده پالت پرسی حمل شوند. پس از ساخته شدن پالت‌ها هم لازم است این پالت‌ها به کارخانه یا انبار مورد نظر ارسال گردند. این موارد هزینه‌هایی دارد که در پایان، برای قیمت‌گذاری پالت پرس‌وود در نظر گرفته خواهد شد.

البته خود هزینه حمل هم به فاصله مبداء تا مقصد، قیمت سوخت و دستمزد راننده بستگی خواهد داشت. در نتیجه هرچه قیمت حمل‌ونقل بالاتر تمام شود، قیمت نهایی پالت پرسی هم بیشتر خواهد شد.

تکنولوژی ساخت پالت پرسی

پالت پرسی انواع مختلفی دارد. از ساده‌ترین نوع که کیفیت متوسطی دارد تا انواع باکیفیت، همگی در بازار عرضه می‌گردند. بسته به تکنولوژی ساخت پالت، قیمت پالت پرسی هم متفاوت است. هرچه ماشین‌آلات تولید کننده پالت‌های پرسی، پیشرفته‌تر باشند و تکنولوژی به‌روزتری داشته باشند، قیمت تمام شده پالت پرسی گران‌تر خواهد بود زیرا کیفیت محصول نهایی بیشتر است.

سفارشی‌سازی پالت پرسی

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت پالت پرسی چوبی، نحوه سفارشی‌سازی آن است. ممکن است یک مشتری، برای یک محصول خاص، به پالتی به اندازه متفاوت، رنگ خاص یا مدل متفاوت نیاز داشته باشد. این سفارشی‌سازی، قیمت پالت پرسی چوبی را بالا خواهد برد. در ادامه به عوامل تاثیرگذار بر ارزش پالت پرسی هم خواهیم پرداخت.

رنگ سفارشی برای پالت پرسی

برخی انبارداران ترجیح می‌دهند پالت‌هایی در چند رنگ در انبار خود داشته باشند تا انبارش محصولات مختلف و تشخیص آنها صرفا با کمک رنگ پالت، انجام شود. برخی دیگر نیز یک رنگ خاص را انتخاب می‌کنند تا محصولات ارسالی کارخانه‌شان، از محصولات ارسالی کارخانه‌های دیگر متمایز شود.

رنگ پالت‌ها بر اساس مواد اولیه به کار رفته مانند نوع چوب و چسب، تفاوت می‌کند. اما با افزودن برخی رنگ‌ها نیز می‌توان رنگ پالت را به رنگ دلخواه در آورد. البته باید اشاره کنیم که تنوع رنگ در پالت پرسی مانند پالت پلاستیکی نیست. بلکه رنگ‌های این نوع پالت، در طیف‌های کاهی، کرم و قهوه‌ای موجود هستند.

در کارخانه نئوپالت امکان تعیین رنگ پالت در طیف های مختلف وجود دارد. یعنی می توانید هماهنگ با رنگ برند خود، رنگ پالت مورد استفاده شرکت خود را نیز تعیین کنید تا یکپارچگی و هماهنگی برندتان را نمایان کنید.

اندازه دلخواه برای پالت پرسی

با توجه به اینکه ابعاد کارتن یا بسته‌های محصولات مختلف فرق دارد، پالت مورد نیاز هر کارخانه هم ممکن است با کارخانه دیگر فرق داشته باشد. به همین دلیل هر مشتری می‌تواند ابعاد و اندازه‌های پالت خود را سفارش دهد تا برای محصول مورد نظر، پالت به اندازه مناسب تولید گردد.

در کارخانه نئوپالت در حال حاضر دو سایز مختلف پالت پرسی تولید و عرضه می‌‎شود که با توجه به استانداردهای جهانی و استانداردهای کشورمان ایران انتخاب شده‌اند.

کارگران مشغول جابجایی پالت پرسی
اندازه و ابعاد پالت هم تعیین کننده قیمت آن خواهد بود. چون ابعاد هر پالت، میزان مواد اولیه مصرفی را تعیین خواهد کرد.

پالت توردار

یکی از کارهایی که برای افزایش استحکام مقاومت و جلوگیری از شکنندگی پالت‌های پرسی انجام می شود، اضافه کردن تور به پالت پرسی است. در این مدل در واقع یک لایه تور پلاستیکی مقاوم که در صنایع مختلف هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، همراه با مواد روی پالت قرار گرفته و پرس می‌شود. این لایه کمک می‌کند تا محصول نهایی به دست آمده مقاومت بیشتری داشته باشد و در زمان حمل و نقل توسط لیفتراک دچار شکستگی و خم شدگی نشود.

پالت پرسی در فضای تاریک
اندازه و ابعاد پالت هم تعیین کننده قیمت آن خواهد بود. چون ابعاد هر پالت، میزان مواد اولیه مصرفی را تعیین خواهد کرد.

خرید پالت پرسی سفارشی سازی شده از نئوپالت

اگر شما هم نیاز به پالت پرسی دارید، نمی دانید از کجا پالت بخرید، می‌توانید برای دریافت جزئیات بیشتر یا سفارشی‌سازی پالت پرسی با کارشناسان ما در نئوپالت تماس بگیرید. کارشناسان ما علاوه بر مطلع کردن شما در مورد قیمت پالت پرسی چوبی، شما را راهنمایی خواهند کرد تا بتوانید در مورد انتخاب بهترین پالت برای محصولات خود تصمیم‌گیری کنید.

همچنین مطالعه راهنمای خرید پالت برای صنایع مختلف نیز پاسخ بسیاری از سوال‌های شما را خواهد داد.

منابع: thepalletguys و nefab

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هاشمی
1 سال قبل

قیمت پالت پرسی سایز 100 در 120 رو لطف می کنید بگید؟

admin sadeghi
مدیر
پاسخ به  هاشمی
11 ماه قبل

سلام. به دلیل نوسان در قیمت چوب و چسب های مورد استفاده، اگر برای اطلاع از قیمت ها با دفتر مرکزی ما تماس بگیرید بسیار از شما ممنون می شم.
البته در حال حاضر و در تاریخ فروردین 1402 قیمت این نوع پالت از 230 هزارتومن شروع می شه و بستگی به نوع سفارشی سازی شما خواهد داشت

تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است