neopallet logo مشاوره
Shakhes 2

متداول ترین انواع پالت حمل و نقل

سحرخدیوی

پالت وسیله کارآمدی برای حمل‌ونقل و انبارداری مدرن به شمار می‌آید. پالت‌ها در طول حمل‌ونقل، از محصولات مراقبت می‌کنند و آنها را صحیح و سالم به مقصد می‌رسانند. آنها حمل و ذخیره‌سازی انواع محصولات را تقریباً در هر صنعتی آسان می‌کنند و باعث سامان دادن به فضای انبار می‌شوند. به علاوه به کار جابجایی بار سرعت می‌بخشند و ایمنی را در صنعت حمل‌ونقل بالا می‌برند.

اگر کسب و کار شما هم به گونه‌ای است که نیاز به حمل‌ونقل محصولات دارید، لازم است با متداول ترین انواع پالت که برای هر صنعتی مناسب هستند، آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رایج ترین انواع پالت و این‌که کدامیک ممکن است برای محصولات شما بهترین کارایی را داشته باشند، این مطلب از نئوپالت را تا پایان بخوانید.

متداول ترین انواع پالت چوبی

امروزه پالت چوبی کمتر از قبل جزء رایج ترین انواع پالت به شمار می‌آید. اما این نوع پالت هنوز هم یک انتخاب عالی برای تولیدکنندگان مختلف است. چراکه به راحتی قابل بازیافت یا بازسازی است. این پالت‌ها در دهه‌های گذشته، گزینه‌ای سازگار با محیط زیست به شمار می‌آمدند. اما امروزه به دلیل قطع بی‌رویه درختان و معضل جنگل‌زدایی، دیگر در زمره متداول‌ترین انواع پالت نیستند. به همین دلیل این پالت‌ها کم‌کم در سال‌های پیش رو، جای خود را به پالت‌های پرسی خواهند داد.

لازم به ذکر است که هنوز پالت‌های چوبی که اغلب دست دوم هستند، در بازار موجودند و طرفداران زیادی هم دارند. رایج ترین انواع پالت چوبی عبارتند از:

متداول ترین انواع پالت
غیر از متداول ترین انواع پالت چوبی، مدل‌های دیگری هم وجود دارند که کمتر از این مدل‌ها استفاده می‌شوند.

پالت پرسی

تا حدود ۲۵ سال قبل، پالت‌های پرسی چوبی، برای امور حمل‌ونقل، رایج نبودند. اما در سال‌های اخیر، یکی از شناخته‌شده‌ترین و متداول ترین انواع پالت، پالت پرسی چوبی است. این پالت‌ها از چوب‌های بازیافتی تهیه می‌شود. به این ترتیب که چوب‌های بازیافتی به اندازه‌های کوچک خُرد می‌شوند و سپس با یک چسب مخصوص آمیخته می‌شوند. بعد هم در یک قالب ریخته شده و طی فرایندی خشک می‌شوند. در واقع امروزه پالت پرسی جایگزین پالت چوبی و پلاستیکی شناخته می‌شود.

این پالت بیشتر در ابعاد ۱۰۰ در ۱۲۰ سانتیمتر یا ۱۱۰ در ۱۳۰ سانتیمتر ساخته می‌شوند که برای حمل با لیفتراک، سایزهای ایده‌آلی به حساب می‌آیند. همچنین برای بارچینی در کانتینر یا کامیون هم گزینه بسیار خوبی هستند. البته اندازه این نوع پالت، قابل سفارشی‌سازی است. در ضمن شما می‌توانید پالت متداول پرسی را با رنگ دلخواه خود سفارش دهید.

مزایای دیگر این پالت عبارتند از:

به دلیل همین مزایا و سایر ویژگی‌های خاص، پالت پرسی در حال کسب رتبه برتر در بین رایج ترین انواع پالت است. اگر می‌خواهید با مزایا و ویژگی‌های فوق‌العاده پالت پرسی بیشتر آشنا شوید، این مقاله را بخوانید: ویژگی عالی پالت پرسی چوبی

متداول ترین انواع پالت
یکی از متداول ترین انواع پالت که کاربرد آن روز به روز بیشتر می‌شود، پالت پرسی چوبی (پرس‌وود) است.

پالت پلاستیکی

این پالت‌ها تحمل اوزان بالایی که با پالت‌های چوبی یا پرسی قابل جابجایی هستند را ندارند. اما برای بسیاری از صنایع مانند صنایع غذایی یا دارویی، یک انتخاب مناسب به شمار می‌روند. چراکه این پالت‌ها قابل شستشو هستند و از نظر تمیزی، بهداشتی‌تر از پالت‌های چوبی خواهند بود. به همین دلیل برای جابجایی کالاهای سلامت محور، جزء متداول ترین انواع پالت محسوب می‌شوند.

این پالت‌ها در سایزها و رنگ‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در نتیجه برخی از انبارداران برای نظم‌دهی به انبار خود، استفاده از این نوع پالت‌ها را در اولویت قرار می‌دهند.

برای آشنایی بیشتر با پالت‌های پلاستیکی و ویژگی‌های آنها مقاله انواع پالت پلاستیکی را بخوانید.

Plastic
یکی از رایج ترین انواع پالت برای حمل و جابجایی کالاهایی بهداشتی، پالت پلاستیکی است.

بهترین پالت برای کسب و کار شما کدام است؟

هنگام تصمیم‌گیری برای اینکه کدام نوع پالت برای کسب و کار شما بهتر است، باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید. اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، نوع و وزن محصولاتی است که می‌خواهید همراه با پالت ارسال کنید. همان‌طور که اشاره شد، متداول ترین انواع پالت برای حمل‌ونقل بارهای سنگین، پالت‌های بلوکی هستند زیرا می‌توانند وزن بیشتری را تحمل کنند.

در مرحله بعدی باید ابعاد کارتن‌ها یا جعبه‌هایی که روی پالت بسته‌بندی می‌شوند را هم در نظر گرفت. رایج ترین انواع پالت، پالت‌هایی با وزن ۱۰۰ در ۱۲۰ سانتیمتر هستند. همچنین باید مشخص شود که آیا دسترسی به پالت از هر چهار طرف لازم است یا خیر. نوع تجهیزاتی که برای جابجایی پالت‌ها استفاده می‌کنید (مثل لیفتراک یا جک پالت) نیز باید در نظر گرفته شود.

همچنین شما باید برای صادرات کالا، مقصد حمل‌ونقل را هم در نظر داشته باشید. چون کشورهای مختلف، قوانین و مقررات خاصی در مورد استفاده از پالت دارند. بنابراین مهم است که این قوانین را بدانید و در زمان ارسال بار، آنها را رعایت کنید. به عنوان مثال پالت‌های چوبی قبل از ارسال به کشورهای آسیایی یا اروپایی، باید گندزدایی شوند. زیرا کشور مقصد باید مطمئن شود هیچ‌گونه کپک، آفت یا حشره‌ای، همراه با پالت از کشور مبداء به آن کشور منتقل نمی‌شود. اما پالت پرسی چوبی، به دلیل بافت نفوذناپذیری که دارد، نیازی به گندزدایی ندارد.

در نهایت، شما باید بودجه خود را هم در نظر بگیرید. متداول ترین انواع پالت، دارای جنس‌های مختلفی هستند که هر کدام قیمت‌های متفاوتی دارند. به همین دلیل شما باید ببینید کدام پالت در بازار، توقعات شما را برآورده می‌سازد و قیمت مناسبی هم دارد. سپس از میان متداول ترین انواع پالت، پالت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید با بهترین نوع پالت برای صنعت خود آشنا شوید، خواندن این مقاله راهنمای خرید پالت برای صنایع مختلف را هم به شما توصیه می‌کنیم.

چرا پالت پرسی جز متداول ترین انواع پالت در صنایع مختلف است؟

انتخاب نوع پالت به صورت نادرست، می‌تواند یک اشتباه پرهزینه و وقت‌گیر برای کسب و کار شما باشد. اما امروزه، پالت پرسی چوبی (پرس‌وود) که یکی از متداول ترین انواع پالت شده است، تقریبا در همه صنایع در حال فراگیر شدن است. چراکه این پالت مزایای بسیار زیادی دارد و قیمت آن هم در مقایسه با رایج ترین انواع پالت در سال‌های قبل، مقرون‌به‌صرفه‌تر تمام خواهد شد. در ضمن این پالت طول عمر بالایی دارد و به همین علت، ارزش سرمایه‌گذاری را خواهد داشت.

 اگر هنوز هم در مورد پالت پرسی سوالاتی دارید یا مطمئن نیستید که این نوع پالت برای صنعت شما بهترین پالت است یا نه، می‌توانید از طریق تلفن از همکاران ما مشاوره بگیرید. در ضمن شما می‌توانید برای ثبت سفارش خود برای انواع پالت پرسی، از طریق وب‌سایت شرکت نئوپالت اقدام کنید. پس از ثبت سفارش، همکاران ما پالت‌های درخواستی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده و به انبار شما ارسال خواهند کرد.

منبع: gorgogroup

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است