neopallet logo مشاوره
7

مراحل تولید پالت پرس وود یا پالت پرسی نئوپالت

سحرخدیوی

شاید برای شما هم جالب باشد که با مراحل تولید پالت پرس وود نئوپالت آشنا شوید. ساخت و تولید پالت پرسی در این شرکت، کاملا با شرایط و استانداردهای بین‌المللی مطابقت دارد. به همین دلیل با دیدن این مراحل، شما هم خواهید دید که تولید این محصول، چه ظرافت‌هایی دارد و این محصول را با اشتیاق بیشتری انتخاب خواهید کرد. پس برای آشنایی با مراحل تولید پالت پرسی، با این مقاله از نئوپالت همراه باشید.

برای بسیاری از افراد، دانستن روش تولید یا طرز ساخت وسایل مختلف، بسیار جالب و الهام‌بخش است. برخی دیگر هم با دانستن روش ساخت یک وسیله، به ویژگی‌های خاص آن پی می‌برند. آنها با دیدن حساسیت‌هایی که تولیدکننده برای ساخت آن کالا به خرج می‌دهد، می‌توانند به محصول اعتماد کرده و با خیال راحت آن را مصرف کنند.

مراحل تولید پالت پرس وود نئوپالت

تولید پالت پرسی، چند مرحله دارد که در ادامه، آنها را به شرح و تفصیل، بیان خواهیم کرد. همچنین برای اینکه مراحل تولید پالت پرس وود برای شما ملموس‌تر باشد، تصاویر مربوط به هر مرحله از کار، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مرحله اول: آماده کردن چوب

همان‌طور که می‌دانید، تولید پالت پرس وود، هیچ آسیبی به طبیعت نمی‌زند. چراکه درختی برای ساخت این نوع پالت قطع نمی‌گردد و ماده اولیه پالت پرسی، چوب‌های بازیافتی و شاخه‌های هرس شده درختان است.

اما این چوب‌ها نمی‌توانند مستقیما وارد پروسه تولید شوند. بلکه لازم است قبل از ورود به چرخه تولید، آنها را کاملا خشک کرد. پس در ابتدا این چوب‌ها به مدت چند روز یا گاهی چند هفته، در هوای آزاد قرار می‌گیرند تا آب موجود در بافت چوب، تبخیر شود. هرچه دمای هوای محیط گرم‌تر و فاقد رطوبت باشد، این مرحله سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.

مراحل تولید پالت پرس وود نئوپالت
قبل از شروع مراحل تولید پالت پرس وود نئوپالت، چوب‌های تازه چند روز در هوای آزاد قرار می‌گیرند تا خشک شوند.

مرحله بعدی از مراحل تولید پالت پرس وود، به این‌ترتیب است که چوب‌ها باید در اندازه‌های کوچکی خرد شوند. پس چوب‌های بازیافتی و شاخه‌ها، داخل دستگاه خردکن قرار می‌گیرند. در این مرحله، چوب‌ها در اندازه‌های ۳ تا ۴ سانتیمتری خرد شده و برای اطمینان از خشک شدن بهتر آنها، این چوب‌ها برای مدت مشخصی، در داخل تونل هوای گرم با حرارتی معادل ۶۵ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرند. (حرارت بیش از این مقدار، باعث آتش گرفتن چوب می‌شود.)

مراحل تولید پالت پرس وود نئوپالت
چوب‌های خرد شده در تونل هوای گرم قرار می‌گیرند تا رطوبت موجود در بافت آنها، مراحل تولید پالت پرس وود را با مشکل مواجه نکند.

اما چوب‌هایی با این اندازه، هنوز هم برای ساخت پالت پرسی، درشت به حساب می‌آیند و باید مجددا خرد شوند تا به اندازه مناسب برای تولید پالت در بیایند. بنابراین چوب‌ها دوباره به اندازه‌های بسیار کوچک‌تری خرد می‌شوند. بعد هم مجددا از تونل هوای گرم رد می‌شوند تا اگر رطوبتی داخل آنها باقی‌مانده باشد، کاملا خشک شود. حالا خرده چوب‌ها برای استفاده در پالت پرسی، آماده هستند.

مرحله دوم: ترکیب چوب با چسب مخصوص

دومین گام از مراحل تولید پالت پرس وود، آمیختن چسب‌های رزینی مخصوص با خرده‌های چوب است. در این مرحله از چسب‌های خاصی با نام MUF و UF استفاده می‌شود. با ترکیب این چسب‌ها با تکه‌های چوب، امکان نفوذ حشراتی چون موریانه و تخم‌ریزی آنها در بافت چوب از بین خواهد رفت. همچنین امکان رشد قارچ و کپک روی پالت‌ها، غیرممکن می‌شود. به همین دلیل است که این پالت‌ها، برای صادرات نیازی به گندزدایی یا سمپاشی ندارند و مورد تایید همه کشورهای خارجی حتی کشورهایی اروپایی هستند.

مراحل تولید پالت پرس وود
با آمیختن خرده‌های چوب با چسب‌های ویژه ساخت پالت پرس وود، جنس پالت ضدرطوبت، ضدحشره و ضدآفت خواهد شد.

در ضمن این چسب‌ها باعث می‌شوند پالت پرسی ضدرطوبت و ضدآب هم بشوند. البته باید در نظر داشت که پالت پرسی را هم نمی‌توان برای مدت طولانی در محیط مرطوب رها کرد. یا آن را شست و خشک نکرد. بلکه این پالت هم برای افزایش طول عمر، به مراقبت‌هایی نیاز دارد که برای آگاهی از آنها، می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید: عمر مفید پالت پرسی را مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که اگر شما پالت سفارشی نیاز داشته باشید و پالت با رنگ مشخصی بخواهید، در این مرحله رنگ مورد نظر هم با سایر مواد آمیخته و مواد به دست آمده، به سمت قالب‌ها برده می‌شود.

مرحله سوم: قالب‌گیری خمیر و پرس کردن آن

پس از آمیخته شدن مواد اولیه با هم، ماده‌ای شبه خمیری به دست می‌آید. این ماده در قالب مخصوص ریخته شده و با ضخامت مشخصی، پهن می‌شود.

مراحل تولید پالت پرس وود
یکی از مراحل تولید پالت پرس وود نئوپالت، ریختن مواد خمیری شکل داخل قالب است.

سپس مواد داخل قالب، توسط دستگاه پرس، در فشار و دمای معینی، به مدت ۱۰ دقیقه پرس می‌شود.

3 10
یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل تولید پالت پرس وود، قرار دادن ماده خمیری شکل در دستگاه پرس است.

در نهایت هم پالت پرسی باکیفیت و با دوام، آماده می‌گردد.

مراحل تولید پالت پرس وود
امروزه نسل جدید پالت یعنی پالت پرسی، یکی از بهترین جنس‌های پالت به حساب می‌آید و تا چند سال آینده بخش عمده پالت‌ها، از این جنس ساخته خواهند شد.

تهیه پالت پرسی نئوپالت

حال که با روش ساخت پالت پرسی نئوپالت، آشنا شدید، بهتر است در مورد ویژگی‌ها و مزایای این پالت‌ها هم بیشتر بدایند. پس توصیه می‌کنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: پالت پرسی یا پرس وود چیست؟ [12 ویژگی عالی پالت پرسی چوبی]

برای خرید پالت پرسی از شرکت نئوپالت، شما می‌توانید در ساعات اداری، با کارشناسان این شرکت تماس تلفنی برقرار کرده و سفارش خود را ثبت کنید. اگر هم سوالاتی در مورد مراحل تولید پالت پرس وود نئوپالت یا هر سوال دیگری دارید، مشاوران ما از طریق تلفن، پاسخگوی شما خواهند بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است