neopallet logo مشاوره
3 14

همه چیز در مورد پالت چوب فشرده + [معرفی بهترین فروشنده]

سحرخدیوی

پالت چوب فشرده که با نام پالت پرسی چوبی هم شناخته می‌شود، از جدیدترین انواع پالت است. استفاده از این پالت در جهان، به دلیل ویژگی‌ها و مزایایی که دارد، روزبه‌روز در حال افزایش است. از آنجایی‌که این قیمت پالت پرسی مناسب است و نسبت به پالت‌های چوبی و پلاستیکی، عمر و دوام بیشتری هم دارد، خرید پالت چوبی فشرده برای سازمان‌ها باعث ایجاد صرفه‌جویی می‌شود. پس سرمایه‌گذاری روی پالت چوبی فشرده، یک سرمایه‌گذاری تضمین شده است.

علاوه بر این، این پالت‌ها به طبیعت آسیبی نمی‌رسانند و دوست‌دار محیط زیست هستند. از این روی حامیان طبیعت هم به کارگیری این پالت‌ها را توصیه می‌کنند. ما در ادامه این مطلب از نئوپالت به روش ساخت پالت فشرده و مزایای مهم آن، اشاره خواهیم کرد. اگر هم دنبال معتبرترین مرکز فروش پالت چوبی فشرده می‌گردید، آن را هم در همین مقاله پیدا خواهید کرد. پس تا پایان این نوشتار از نئوپالت، همراه ما بمانید.

روش ساخت پالت چوب فشرده، چگونه است؟

برای ساخت پالت چوبی فشرده، از چوب‌های بازیافتی و شاخه‌های هرس شده درختان استفاده می‌شود. به همین علت هم برای ساخت این نوع پالت، نیازی به قطع هیچ درختی نیست.

به طور خلاصه باید بگوییم ابتدا چوب‌ها به مدت چند روز در هوای آزاد خشک می‌شوند. سپس در دستگاهی به قطعات کوچکی خرد می‌شوند. بعد هم دوباره در معرض دمایی حدود ۶۵ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرند تا رطوبت موجود در آنها تا حد ممکن از بین برود. این دما، کلیه حشرات موذی و تخم‌های آنها را هم که ممکن است در بافت چوب موجود باشند، از بین می‌برد.

پالت چوب فشرده
برای ساخت پالت چوب فشرده، حتما باید تکه‌های چوب را به حد کافی خشک کرد.

در نهایت هم قطعات کوچک چوب با چسب مخصوصی ترکیب می‌شوند تا مواد اولیه به شکل خمیر در بیایند. این چسب باعث می‌شود چوب ضدرطوبت شود و پالت فشرده هرگز کپک یا قارچ نزند. کپک زدن پالت چوبی یکی از معایب پالت چوبی های قدیمی بود که در این مدل کاملا رفع شده است. بعد از این مرحله هم خمیر در قالب‌ها ریخته شده و پرس می‌شود تا پالت چوبی فشرده، آماده تحویل به مشتریان شود.

اگر مایلید مراحل تولید پالت چوب فشرده را با جزییات بیشتری بدانید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم: مراحل تولید پالت پرس وود یا پالت پرسی نئوپالت

ویژگی‌های منحصربه‌فرد پالت فشرده چیست؟

همان‌گونه که در بخش‌های قبلی اشاره شد، استفاده از پالت چوب فشرده، هر روز بیشتر از قبل می‌شود. این موضوع قطعا به خاطر ویژگی های پالت پرسی نسبت به سایر پالت‌ها دارد. بنابراین بد نیست که با این مزایا آشنا شوید:

قابلیت تحمل وزن‌های بالا

پالت چوبی فشرده، در حالت ایستا (ساکن) می‌تواند بدون تغییر شکل، تا ۴۵۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند. این پالت در حالت داینامیک (حرکت و جابجایی)، اوزانی معادل ۱۵۰۰ الی ۱۸۰۰ کیلوگرم را تحمل می‌کند. بنابراین برای جابجایی یا نگهداری هر نوع باری مناسب است.

پالت چوب فشرده
تحمل وزن پالت چوبی فشرده، از پالت‌های چوبی و پلاستیکی بسیار بیشتر است. این پالت در برابر وزن بالا، تغییر شکل پیدا نمی‌کند و استحکام خود را حفظ خواهد کرد.

داشتن وزن سبک

این پالت‌ها علیرغم تحمل وزن بالا، تنها ۲۲ کیلوگرم وزن دارند و در مقایسه با سایر پالت‌ها، بسیار سبک هستند.

آماده بودن برای صادرات

همان‌طور که می‌دانید، پالت‌های چوبی، برای صادرات نیاز به طی کردن مرحله‌ای به نام گندزدایی پالت با مواد شیمیایی یا عملیات حرارتی دارند تا مجوزهای لازم برای ورود به کشور مقصد را دریافت کنند. این مرحله نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی دارد. اما پالت چوب فشرده، به دلیل بافت خاص خود و فرایندهای طی شده در مراحل ساخت، از این قانون مستثنی است. به همین دلیل برای صادرات بسیار مناسب است.

برای شناختن بهترین نوع پالت برای صادرات توصیه می کنیم مقاله ویژگی پالت صادراتی چیست؟ را با دقت بیشتری بخوانید.

مقاومت در برابر رطوبت

با توجه به پروسه تولید و چسبی که برای ساخت پالت‌های چوبی فشرده به کار می‌رود، این پالت‌ها ضدرطوبت هستند. به همین دلیل برای مناطقی که رطوبت هوای آنها بالاست یا در فصول بارندگی، برای حمل بار، گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌روند.

ضدحریق بودن

خرید پالت چوبی فشرده، این مزیت را برای شما دارد که دیگر نگران آتش گرفتن آنها نیستید. چراکه جنس این پالت‌ها ضدحریق است و به راحتی آتش نمی‌گیرند.

دوست‌دار محیط زیست بودن

علاوه بر اینکه برای ساخت پالت چوب فشرده، نیازی به قطع درختان نیست، پس از اتمام عمر هم این پالت‌ها به راحتی به دل طبیعت باز خواهند گشت. مواد اولیه و شیوه ساخت پالت چوب فشرده، آن را کاملا زیست تخریب‌پذیر کرده است. به همین دلیل این نوع پالت مورد تایید مدافعان محیط زیست هم هست.

قابلیت ذخیره‌سازی به صورت تودرتو

یکی از ویژگی‌های مهمی که اکثر انبارداران را طرفدار پالت چوب فشرده کرده است، قابلیت ذخیره‌سازی آن به صورت تودرتو است. به همین دلیل تعداد زیادی از این پالت‌ها در دل هم جا می‌گیرند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. در نتیجه فضای محدود انبار را برای نگهداری سایر وسایل، باز می‌کنند.

1 16
پالت چوب فشرده، در زمان خالی بودن به صورت تودرتو ذخیره می‌شود تا حداقل فضای ممکن در انبار را اشغال کند.

یکپارچه بودن پالت چوبی فشرده

پالت‌های چوب فشرده یک تکه هستند. به همین دلیل در ساخت این پالت‌ها، از هیچ نوع میخ، پیچ یا بستی استفاده نمی‌شود. در نتیجه خطراتی که پالت‌های چوبی برای کارکنان انبار یا سایر محصولات ایجاد می‌کنند را ندارند. همین موضوع ایمن بودن استفاده از آنها را هم تضمین می‌کند.

بالا بودن ایمنی به دلیل لبه‌های گرد

مورد دیگری که استفاده از این پالت‌ها را بسیار ایمن کرده است، لبه‌های گرد آن است. لبه‌های گرد علاوه بر بالا بردن ایمنی، حمل‌ونقل و جابجایی پالت‌ها را آسان‌تر می‌کند.

حمل و جابجایی آسان با کمک لیفتراک و جک پالت

به علت داشتن طراحی مناسب، حمل پالت‌های چوب فشرده به وسیله لیفتراک یا جک پالت بسیار راحت‌تر از سایر پالت‌هاست.

موارد ذکر شده در بالا، تنها بخشی از مزایای پالت چوب فشرده بود. برای آگاهی از سایر ویژگی‌های پالت فشرده، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم: 12 ویژگی عالی پالت پرسی چوبی

معتبرترین مرکز فروش پالت چوبی فشرده

حال که با پالت چوبی فشرده آشنا شدید، شاید قصد داشته باشید از این به بعد برای سازمان خود، این نوع پالت را تهیه کنید. اما بهتر است برای خرید عمده پالت چوبی فشرده، سراغ واسطه نروید. چرا که خرید پالت چوبی فشرده از تولیدکننده، با قیمت بسیار پایین‌تری انجام می‌گردد که به نفع سازمان شما تمام خواهد شد. شرکت نئوپالت، اولین و معتبرترین سازنده پالت چوب فشرده در ایران است که استانداردهای ساخت و تولید پالت چوب فشرده را در بالاترین سطح ممکن رعایت می‌کند.

کیفیت محصولات این شرکت هم با محصولات مشابه خارجی، برابری می‌کند. چرا که شرکت نئوپالت، از بهترین ماشین‌آلات و جدیدترین تکنولوژی برای ساخت پالت‌های چوبی فشرده خود بهره می‌گیرد. در ضمن پرسنل طراحی و بخش کنترل کیفیت این مجموعه، در کار خود از تخصص بالایی برخوردار هستند. در نتیجه محصولی را به شما تحویل خواهند داد که کیفیت و دوام بسیار بالایی دارد.

این شرکت، فروش پالت چوبی فشرده را به صورت تلفنی انجام می‌دهد. پس شما می‌توانید با برقراری یک تماس، به راحتی پالت‌های مورد نیاز خود را سفارش دهید. همچنین اگر در زمینه پالت پرسی چوبی (پالت چوبی فشرده) سوالات یا ابهاماتی دارید، می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا توضیحات لازم در این زمینه، در اختیار شما قرار بگیرد. مطمئن باشید کسب و کار شما با پالت چوبی فشرده نئوپالت، بیشتر خواهد درخشید.

3.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است