neopallet logo مشاوره
یورو

پالت یورو [ استاندارد و ابعاد یورو پالت ] + آپدیت 1402

سحرخدیوی

پالت یورو یکی از بهترین مدل‌های پالت چوبی موجود در بازار است. هرچند این پالت‌ها معمولا دست دوم هستند، اما از لحاظ مقاومت، جز بهترین مدل‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. این برتری به دلیل ابزارهایی است که روی یورو پالت استفاده شده است. در ضمن برای تولید این پالت‌ها از دستگاه‌هایی با تکنولوژی روز استفاده می‌شود. نشان یورو و لوگوی برندهای تولید‌کننده این پالت‌ها نیز حتما روی هر پالت حک می‌شود. در واقع با مطالعه علائم روی پالت می‌توان به یورو بودن آن پی برد.

یورو پالت‌ها تاریخچه جالبی دارند، آنها در دهه ۱۹۶۰ میلادی، پس از توسعه راه‌آهن ترکیبی کشورهای اروپایی (بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند) ظهور کردند. اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن، یک پالت استاندارد را سفارش داد. پالت استاندارد برای بهینه‌سازی بارگیری و تخلیه سریع‌تر واگن‌های ریلی ضروری بود. از آن زمان پالت یورو متولد شد، مورد استفاده قرار گرفت و در صنایع گوناگون به محبوبیت رسید. استفاده از پالت استاندارد یورو به دلیل کارایی‌اش، در سراسر اروپا و سپس در سراسر جهان به سرعت گسترش یافت. ما در این مطلب از وبلاگ نئوپالت، به ویژگی‌ها و موارد استفاده از این پالت می‌پردازیم. پس با این مقاله از نئوپالت همراه باشید.

ویژگی‌های خاص پالت یورو

جنس چوب پالت یورو چوبی

جالب است بدانید پالت یورو از چوب درختان مختلفی تولید می‌شود. به طور مثال چوب درختان صنوبر، کاج، توسکا، توس، بلوط، افرا، چنار و شاه بلوط اروپایی، برای ساختن این نوع پالت مناسب هستند.

پالت یورو
چوب پالت یورو از درختان مختلفی تامین می‌شود. اما ظاهر زیبای این پالت به دلیل استفاده از تکنولوژی به روز و به کارگیری ماشین‌آلات پیشرفته است.

سایز و وزن پالت یورو

پالت‌های یورو حدود ۲۵ کیلوگرم وزن دارند و تخته‌های تشکیل دهنده این پالت‌ها حدود ۲.۲ سانتیمتر ضخامت دارند. ۵ تخته با طول ۱۲۰ سانتیمتر در آن به کار گرفته شده است. عرض این نوع پالت هم ۸۰ سانتیمتر است. برای اطلاع از اندازه استاندارد پالت در صنایع مختلف می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

موارد استفاده از پالت یورو

در صنایعی همچون صنایع غذایی، دارویی، قطعه سازی خودرو و صادرات کالاهای لوکس، بیشتر از این نوع پالت استفاده می‌شود. چون این پالت به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شود که بالاترین سطح ایمنی را برای حمل‌ونقل کالا و جابجایی محصولات خاص تامین می‌کند.

پالت‌های یوروی استاندارد و غیر استاندارد

پالت‌های یورو به دو دسته استاندارد و غیراستاندارد دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام ویژگی‌هایی دارند. در ادامه به معرفی این موارد می‌پردازیم:

پالت‌های یوروی استاندارد (دارای مهر یورو)

پالتی است که دارای مهر یورو (EUR) است. این پالت بسیار محکم بوده و با استاندارد خاصی ساخته شده است. در واقع مشخصات تمام پالت‌های دارای این نشان، یکسان هستند.

هنگامی که این پالت‌ها بازیافت یا دست دوم می شوند، می توانند با نشان گرید A (یا ۱) یا درجه B (یا ۲) مهر شوند. اینها پالت های یورو هستند که ظاهری مستعمل دارند یا کمی فرسوده تر هستند. اما همچنان پالت‌هایی عالی و قابل اعتماد هستند.

 پالت‌های یوروی غیر استاندارد (بدون مهر یورو)

پالت‌هایی که نشان یورو ندارند، تنها یک پالت معمولی با ابعاد ۱۲۰ میلی متر در ۸۰ سانتیمتر هستند. این پالت‌ها باهم مشابه نیستند. به همین دلیل هیچ‌کدام نشان یورو ندارند.

این پالت‌ها بسته به تعداد تخته‌ها در سطح بالایی‌شان، ارتفاع پایه‌ها و غیره، تفاوت دارند. به همین دلیل از نظر تحمل وزن بار متفاوت هستند. برخی از پالت‌های یورو نیز ممکن است مهرهایی روی خود داشته باشند تا به خریدار نشان دهند در کدام کارخانه تولید شده‌اند. اما مهر یورو ندارند.

اما به طور کلی باید هوشیار بود که این پالت‌ها در بازار، به عنوان پالت یورویی استاندارد و با قیمت بالاتر به شما فروخته نشوند.

یورو 1
پالت‌های یوروی غیر استاندارد، ظاهری شبیه به پالت‌های یوروی استاندارد دارند. اما مهر یورو روی آنها درج نشده است.

فواید و مزایا پالت یورو

مزایای پالت یورو به موارد مختلفی ارتباط پیدا میکند. باید اضافه کنیم پالت‌های یورو را می‌توان در صنایع مختلف از لجستیک گرفته تا زنجیره تامین و انبارهای نگهداری مختلف به کار گرفت. این پالت‌ها در صنایع گوناگون از جمله مواد غذایی مانند مرغ و میوه، کالاهای آنتیک، صنایع سنگین مانند خودروسازی و غیره استفاده کرد. چراکه پالت‌های یورو بسیار با دوام هستند و در صورت خرابی، به راحتی تعمیر خواهند شد. به همین علت برخی شرکت‌ها برای خرید چنین پالت گران‌قیمتی، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی می‌کنند.

پالت یورو یکی از پراستفاده ترین نوع پالت ها در صنعت حمل و نقل و لجستیک است که دارای مزایای زیادی هستند. در زیر به برخی از مزایای استفاده از پالت یورو اشاره می‌کنم:

  1. استفاده آسان: پالت یورو به دلیل طراحی و ابعاد خاصی که دارد، استفاده آسان و سریعی را برای بارگیری و تخلیه کالا ارائه می دهد.
  2. کاهش هزینه‌های تحویل کالا: استفاده از پالت یورو می‌تواند در کاهش هزینه‌های حمل و نقل و تحویل کالا به مقصد کمک کند. زیرا با استفاده از پالت یورو، امکان بارگیری و تخلیه بار با استفاده از ماشین‌های باربری بسیار سریع‌تر و راحت‌تر است.
  3. حفاظت از کالاها: پالت یورو به دلیل ساختار محکم و مستحکم خود، می‌تواند به حفاظت از کالاها در طول حمل و نقل کمک کند. همچنین با استفاده از پالت یورو، کالاها به صورت ثابت و استوار قرار می‌گیرند و خطر آسیب دیدن کالاها به دلیل حرکت و لرزش کمتر می‌شود.
  4. افزایش تولیدی: با استفاده از پالت یورو، بارگیری و تخلیه کالا به صورت سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد که می‌تواند به افزایش تولید کمک کند.
  5. ارزش افزوده برای کسب و کارها: استفاده از پالت یورو می‌تواند برای کسب و کارها ارزش افزوده‌ای ایجاد کند. زیرا با استفاده از پالت یورو، کالاها به صورت دقیق‌تر و سریع‌تر محاسبه و پایش می‌شوند و این می‌تواند به بهبود مدیریت موجودی و کنترل هزینه‌ها کمک کند.
  6. قابلیت بازیافت: پالت یورو هم قابلیت تعمیر دارد و هم می‌توان چوب آن را بازیافت کرد. زیرا در سال‌های اخیر بازیافت چوب و استفاده مجدد از این منبع طبیعی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است.

از طرفی، پالت یورو به دلیل سازگاری با استانداردهای بین المللی، در تجارت جهانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یورو 3
پالت یورو در صنایع مختلف کاربرد دارد. چراکه از دوام بالایی برخوردار است و هزینه تعمیرات و نگهداری آن نسبتا پایین است.

ابعاد یورو پالت و استاندارد پالت اروپایی

اندازه استاندارد پالت اروپایی که به پالت CEN نیز معروف است، ۸۰ سانت در ۱۲۰ سانت در ۱۴.۴ سانتی متر است. این سایز در اروپا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به پالت EURO معروف است. این پالت به گونه ای طراحی شده است که در کانتینرهای حمل و نقل استاندارد قرار می گیرد و برای حمل و نقل بین المللی مناسب است.

عرض80 سانت
طول120 سانت
ارتفاع14.4 سانت
جدول شخصات ابعاد یورو پالت

خرید پالت یورو

خرید پالت یورو برای شرکت‌ها و کسب و کارها که به صورت عمده کالاهایی را حمل و نقل می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. پالت‌های یورو، پالت‌های استاندارد صنعتی هستند که ابعاد آن‌ها ۸۰ در ۱۲۰ سانتی‌متر است و به دلیل اینکه استانداردهای اروپایی را دارا هستند، برای صادرات کالا به اروپا بهترین انتخاب هستند. این پالت‌ها از جنس چوب یا پلاستیک ساخته می‌شوند و می‌توانند برای حمل و نقل کالاهای سنگین و حجیم استفاده شوند.

برای خرید پالت یورو، ابتدا باید به یک تامین کننده پالت معتبر مراجعه کرد. در انتخاب تامین کننده، باید به مواردی مانند کیفیت پالت‌ها، قیمت، تحویل در زمان مقرر و خدمات پس از فروش توجه کرد. همچنین، باید مطمئن شد که پالت‌های مورد نیاز با ابعاد و وزن دقیقی که مورد نیاز هستند تهیه شوند.

در نهایت، خرید پالت یورو برای شرکت‌ها و کسب و کارها که به صورت عمده کالاها را حمل و نقل می‌کنند، بسیار مهم است و به دلیل مزیت‌هایی که با استفاده از پالت یورو به دست می‌آید، توصیه می‌شود که در انتخاب تامین کننده و خرید پالت یورو دقت کافی را مبذول کنند.

هزینه و قیمت پالت یورو

مقایسه هزینه پالت یورو با دیگر نوع پالت‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند نوع کالا، حمل و نقل، میزان بارگیری و تخلیه، شرایط اقلیمی و غیره. با این حال، در بسیاری از موارد، استفاده از پالت یورو می‌تواند در کاهش هزینه‌های حمل و نقل و لجستیک کمک کند.

پالت یورو به علت طراحی خاص و ابعاد استانداردی که دارد، می‌تواند به بهبود بهره‌وری در زمینه‌هایی مانند بارگیری و تخلیه، پردازش سفارشات و مدیریت موجودی کمک کند. همچنین، پالت یورو به دلیل اینکه در سراسر جهان استفاده می‌شود، قابلیت استفاده مجدد و بازیابی را دارد که می‌تواند هزینه‌های لجستیک را کاهش دهد.

با این حال، باید توجه داشت که قیمت پالت یورو نیز در برخی موارد ممکن است با هزینه دیگر نوع پالت‌ها برابر یا بیشتر باشد. علاوه بر این، هزینه پالت‌ها به طور کلی تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند نوع مواد، اندازه، تعداد و شرایط حمل و نقل قرار می‌گیرد. بنابراین، برای مقایسه هزینه‌های پالت‌ها، باید به جزئیات و شرایط خاص هر مورد توجه کرد و تصمیم‌گیری کرد.

بهترین فروشنده های پالت یورو در جهان

تعداد زیادی وب‌سایت وجود دارند که پالت یورو را به فروش می‌رسانند. در ادامه، چند وب‌سایت معتبر برای خرید پالت یورو را معرفی می‌کنیم:

pallets-express.com
palletcenter.de
palletower.com
palletbiz.com
palletone.com
palletmastersinc.com
palletwest.com
ipepal.com
این وب‌سایت‌ها فقط چند نمونه از وب‌سایت‌هایی هستند که پالت یورو را به فروش می‌رسانند. قبل از خرید پالت یورو از هر وب‌سایتی، بهتر است قیمت‌ها و کیفیت پالت‌ها را با تامین کنندگان دیگر مقایسه کنید تا بهترین گزینه را برای خرید پالت یورو پیدا کنید. همچنین، مطمئن شوید که تامین کننده انتخابی شما، پالت‌های با کیفیت و به موقع را به شما ارائه می‌دهد و از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار است.

بهترین جایگزین پالت یورو چیست؟

از آنجایی‌که پالت یورو یک کالای لاکچری است، طبیعتا قیمت بسیار بالایی هم دارد. این پالت هم مثل پالت های چوبی معایب مخصوص پالت چوبی را دارد. البته باید اشاره کنیم کیفیت، دوام و طول عمر این نوع پالت از پالت‌های چوبی معمولی و پلاستیکی بیشتر است. اما در سال‌های اخیر، یک رقیب سرسخت برای این نوع پالت به میدان آمده است. آن هم پالت پرسی چوبی یا پالت پرس‌وود است. پالت پرسی تمام ویژگی‌های برجستهء پالت یورو را دارد. حتی در بعضی موارد مزایای آن بیشتر از پالت یورو است. به عنوان مثال:

چنانچه تمایل دارید در مورد پالت پرسی چوبی اطلاعات بیشتری به دست آورید، حتما این مقاله را بخوانید: 12 ویژگی عالی پالت پرسی چوبی زیرا خرید پالت پرسی یعنی از بهترین روش‌ها برای کاهش هزینه خرید پالت در کسب و کارهای مختلف به شمار می‌رود.

پالت یورو
پالت‌های پرسی طی سال‌های اخیر، به دلیل قابلیت‌های بالایی که دارند، در بسیاری از صنایع جایگزین پالت یورو شده‌اند.

چطور پالت پرسی بخریم؟

برای خرید پالت‌های پرس وود، وارد وب‌سایت برترین تولیدکنندگان پالت پرس‌وود یعنی شرکت نئوپالت شوید. همچنین اگر در این زمینه سوالاتی دارید یا تمایل دارید از مشاوره همکاران ما بهره‌مند شوید، می‌توانید از طریق تلفن با این مجموعه ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب با مزایای ویژه پالت پرسی بیشتر آشنا خواهید شد و برای صنعت خود، بهترین نوع پالت انتخاب را خواهید کرد.

منابع: prpallets و associated-pallets

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است