neopallet logo مشاوره
shakhes 1

روش‌های کاهش هزینه خرید پالت + [معرفی پالت ارزان]

سحرخدیوی

اگر شما هم از پالت چوبی استفاده می‌کنید، احتمالا طی ماه‌های گذشته شاهد افزایش قیمت آن بوده‌اید. دلیل این موضوع هم این است که عرضه چوب‌های سخت، کاهش یافته است. بنابراین قیمت ماده اولیه پالت در بالاترین حد خود قرار دارد و حتی با قیمت‌های فعلی در بازار، کمبودهایی وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک، قیمت‌ها حتی از قیمت‌های فعلی هم بالاتر برود. به همین دلیل هزینه‌های تهیه پالت، از این هم بیشتر خواهد شد. پس باید دنبال راه‌حل‌هایی گشت تا بتوان هزینه‌های انبارداری و حمل‌ونقل را بهتر مدیریت کرد.

اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها، برای افزایش حاشیه سود خود، همیشه به دنبال کاهش هزینه‌های جاری هستند. به همین دلیل از روش‌هایی که باعث کاهش هزینه خرید پالت می‌شوند هم استقبال می‌کنند. ما در این مقاله چند راهکار به شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید پالت را ارزان‌تر از قبل تهیه کنید. پس با این مقاله از نئوپالت همراه باشید.

برای کاهش هزینه خرید پالت چوبی، چه می‌توان کرد؟

پروژه کاهش هزینه خرید پالت چوبی، پروژه‌ای است که نمی‌تواند به تنهایی توسط مسئول خرید یک سازمان اجرا شود و واحد‌های مختلفی از جمله تولید و انبار هم باید در اجرای آن همکاری داشته باشند. برای این مورد راهکارهایی وجود دارد که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد. این راهکارها باید توسط واحد‌هایی که کارشان با پالت ارتباط دارد، بررسی شوند. سپس بهترین روش انتخاب شود و به اجرا درآید. بهترین راهکارها در این زمینه عبارتند از:

پالت‌های دست دوم ولی سالم بخرید

اولین روش برای کاهش هزینه خرید پالت چوبی، شامل تهیه پالت‌های دست دوم چوبی است. البته برای تهیه پالت، هرگز نباید کیفیت را فدای هزینه کرد. بنابراین باید سراغ پالت‌های دست دومی بروید که کیفیت بالایی دارند. چون اگر پالت چوبی کارکرده، با کیفیت پایین خریداری کنید، ممکن است به دلیل نداشتن استحکام کافی، پالت در همان بارهای اول استفاده، بشکند. در نتیجه دوباره باید برای خرید پالت، هزینه پرداخت کرد. این راهکار اگر هوشمندانه به اجرا در نیاید، ممکن است مجموع هزینه‌ها، از هزینه خرید پالت نو هم بیشتر شود!

در صورت امکان، از پالت‌های پلاستیکی بهره بگیرید

در سال‌های گذشته، بیشتر پالت‌های پلاستیکی گران‌تر از چوب بودند. اما امروزه طرح‌های ارزان‌تری هم به بازار آمده‌اند که می‌توان از آنها برای کاهش هزینه خرید پالت چوبی، استفاده کرد. پالت‌های پلاستیکی در دسترس هستند. همچنین تمیز کردن‌شان راحت است. رنگ‌بندی هم دارند. نسبت به پالت چوبی هم مراقبت کمتری نیاز دارند. به همین دلیل می‌توانند یک انتخاب مناسب برای جایگزین کردن پالت‌های چوبی باشند.

اگر تمایل دارید با پالت‌های پلاستیکی و مزایای آنها بیشتر آشنا شوید، این مقاله را بخوانید: انواع پالت پلاستیکی و ویژگی‌های آن که باید بدانید!

کاهش هزینه خرید پالت
یکی از راهکارهای اصلی برای کاهش هزینه خرید پالت، بهره گرفتن از پالت‌های پلاستیکی مناسب است.

پالت‌های شکسته یا آسیب‌دیده موجود در انبار را تعمیر کنید

معمولا در انبارها، پالت‌های شکسته یا خراب را جمع‌آوری می‌کنند تا تعدادشان به یک حد مشخص برسد. سپس برای از بین بردن آنها فکری می‌کنند. اگر شما هم تعدادی از این پالت‌ها در انبار خود دارید، به تعمیر و بازسازی آنها فکر کنید. مسلما تعمیر پالت‌های دست دوم، اقتصادی‌تر از خرید پالت‌های چوبی نو تمام خواهد شد. در واقع تعمیر این پالت‌های شکسته، راه‌حلی مناسب برای اجرای پروژه کاهش هزینه خرید پالت چوبی خواهد بود.

اما این کار را باید به یک پالت‌ساز حرفه‌ای بسپارید تا مطمئن شوید پالت‌های تعمیر شده، مثل پالت‌های نو، محکم و قابل اعتماد هستند.

1 3
پروژه کاهش هزینه خرید پالت را می‌توان تا حدودی با تعمیر پالت‌های شکسته محقق کرد.

پالت اجاره کنید

راهکار دیگری که می‌تواند برای کاهش هزینه خرید پالت مورد توجه قرار بگیرد، اجاره پالت به جای خرید آن است. اجاره پالت چوبی بیشتر در مواقعی کاربرد دارد که شما دنبال استفاده از پالت چوبی برای کوتاه‌مدت باشید. مثلا تصمیم داشته باشید برای کارخانه خود به مدت چند ماه از پالت استفاده کنید و بعد آن را کنار بگذارید. در این شرایط خرید پالت چوبی چندان به صرفه نخواهد بود.

این را هم بدانید که هرچند این روش باعث صرفه‌جویی چشمگیری در هزینه‌های خرید پالت می‌شود، اما معایبی هم دارد که نباید از آنها غافل بود:

به رغم معایب اشاره شده، امروزه به دلیل قیمت بالای پالت چوبی، اجاره آن به خصوص در صنعت مواد غذایی بسیار متداول شده است. این روش هزینه‌های حمل‌ونقل را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

پالت پرس‌وود بخرید

خرید پالت پرس‌وود (پرسی) یک راهکار بسیار خوب برای کاهش هزینه خرید پالت است. پالت‌های پرسی از چوب‌های بازیافتی خرد شده درست می‌شوند و چند سالی است که روانه بازار شده‌اند. اما طی همین چند سال، به دلیل خصوصیات ویژه‌ای که دارند، مورد استقبال انبارها و سازمان‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

اگر می‎خواهید مزایای پالت پرسی را بدانید، این مقاله را مطالعه کنید: پالت پرسی یا پرس وود چیست؟ [12 ویژگی عالی پالت پرسی چوبی]

4 3
استفاده از پالت پرسی، یک راهکار عالی برای جایگزین کردن هر نوع پالت است. این روش، نه تنها به کاهش هزینه خرید پالت کمک می‌کند، بلکه مزایای دیگری هم برای سازمان شما خواهد داشت.

این پالت‌ها علاوه بر قیمت کمتری که نسبت به پالت چوبی دارند، بادوام‌تر از آنها هستند. یعنی در برابر ضربه به راحتی نمی‌شکنند و تحمل رطوبت را هم دارند. در نتیجه خرید آنها هم کاهش هزینه را برای سازمان شما به دنبال دارد و یک سرمایه‌گذاری برای سالیان سال خواهد بود. در نتیجه این گزینه هم ارزش بررسی کردن را دارد.

پالت پرسی باکیفیت را از کجا می‌توانیم تهیه کنیم؟

یکی از تولیدکنندگان معتبر پالت پرسی، شرکت نئوپالت است که پالت پرسی در ابعاد و رنگ‌های مختلف تولید می‌کند. برای بررسی محصولات این شرکت و ثبت سفارش خود، شما می‌توانید از وب‌سایت این شرکت بازدید کنید. ضمنا اگر سوالاتی در زمینه پالت پرسی چوبی دارید، می‌توانید از طریق تماس تلفنی، با همکاران ما ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را بپرسید.

مطمئن هستیم که با دریافت مشاوره از این شرکت و اطلاع پیدا کردن از مزایای بی‌شمار این نوع پالت، قانع خواهید شد که برای اجرای پروژه کاهش هزینه خرید پالت، سراغ پالت‌های پرسی بروید.

منبع: blog.nelsoncompany

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است