neopallet logo مشاوره

خط تولید پالت پرسی چوبی + (اطلاعات کامل از راه‌اندازی تا فروش)

adminsadeghi

پالت چوبی پرسی که با نام کامل پالت قالب گیری الیاف گیاهی یا پالت چوب فشرده هم شناخته می شود یکی از انواع مدرن پالت های حمل و نقل است که در سالهای اخیر در جهان رونق پیدا کرده است. این محصول امروزه در ایران هم تولید و عرضه می شود و خیلی از کارخانه های تولید پالت با استفاده از خط تولید پالت پرسی چوبی، این محصول را تولید و عرضه می کنند.

اما خط تولید پالت پرسی به چه شکل است و چطور کار می کند؟ چرا باید پالت پرسی تولید و استفاده کنیم؟ این سوالات چیزی است که در این مقاله از وبلاگ نئوپالت به آن پاسخ می دهیم.

به طور معمول تراشه های چوب و نی های گیاهی، مواد اولیه برای تولید این محصول هستند. تخته ضایعات چوب، خاک اره و براده‌ها، پالت‌های زباله، باگاس، نخ گندم و کاه پنبه، مبلمان ضایعات، شاخه‌های نخل، بامبو، پوسته‌های تخم آفتابگردان و سایر الیاف چوبی، از مواد اولیه ای هستند که می توان در خط تولید پالت چوبی پرسی از آن استفاده کرد.

خط تولید پالت چوبی پرسی

با کاهش منابع جنگلی، استفاده از چوب با قطر کم، شاخه‌ها و خرده‌های ضایعات چوب، برای تولید پالت چوبی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل استفاده از یک دستگاه تولید پالت چوبی پرسی، می تواند سودآوری بالایی به همراه داشته باشد.

خط تولید پالت چوبی پرسی برای تولید پالت های چوبی با استفاده از فرآیند پرس کردن و قالب‌گیری مواد اولیه چوبی، راه‌اندازی می‌شود و کیفیت آن، نقش اساسی بر کیفیت محصول نهایی دارد. نئوپالت به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده پالت‌های پرسی در کشور این دانش را وارد کشور کرده است. در ادامه ضمن بررسی مراحل و دستگاه های مورد نیاز در خط تولید پالت چوبی پرسی، به معرفی دستگاه تولید پالت چوبی فشرده به همراه مزایا، ویژگی ها و قیمت آن می‌پردازیم.

تولید پالت چوبی پرسی

دستگاه تولید پالت چوبی پرسی، دارای سطح صاف و تعادل نیروی باربری به صورت عمودی و افقی است. چهار پالت لیفتراک چهار طرفه، پالت تک رو، پالت دولایه، دو پالت لیفتراک دو طرفه و پالت‌های بدون لغزش پایین وجود دارد که می‌توانند به شکل‌های مختلف، فرآیند حمل را انجام دهند.

برای تولید این محصول، باید رطوبت تراشه را تا زیر 8 درصد خشک کنید، سپس آنها را تا دمای معمولی خنک کنید و سپس آن را با رزین معمولی و فرمالدئید مخلوط کنید، مخلوط را در قالب پالت قرار دهید و 6 دقیقه در دمای 160 درجه سانتیگراد فشار دهید. از آنجا که فرآیند دما و فشار بالا است، هرگونه حشره یا باکتری از بین می‌رود. لازم به ذکر است که در این شرایط، چگالی پالت چوبی 800 کیلوگرم بر متر مکعب (0.7 ~ 1 گرم در سانتی‌متر مکعب) است.

در این فرآیند نیازی به عملیات بخور یا عملیات حرارتی نیست. بنابراین، پالت‌های چوب پرسی به عنوان چوب فرآوری‌شده طبقه‌بندی می‌شوند و عملیات حرارتی یا بخور با حشره‌کش که در مورد پالت‌های چوب جامد مورد نیاز است، برای تولید این محصول ضرورتی ندارد. اگر نمی دانید گندزدایی پالت چوبی چیست، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید.

مواد اولیه لازم برای تولید پالت چوبی پرسی

مواد اولیه لازم برای تولید پالت چوبی شامل مواد مختلفی است که برخی از آنها، شامل موارد زیر هستند:

لازم است بدانید برای تولید پالت چوبی، نیاز نیست حتما از مواد اولیه چوبی استفاده کنید، می‌توانید هر ماده اولیه دیگری که دارای فیبر غنی است را مورد استفاده قرار دهید. از مهم ترین آن ها می توان به بامبو، نخل و انواع نی اشاره کرد.

ماشین آلات خط تولید پالت چوبی پرسی

خط تولید پالت پرسی چوبی عموماً شامل چندین مرحله است که به صورت خلاصه می‌توان آنها را توصیف کرد. البته، دقت مراحل و تجهیزات مورد استفاده ممکن است بسته به ابعاد و نوع پالت و همچنین نیازهای تولیدی شرکت، متفاوت باشد. در ادامه توضیح مراحل عمومی تولید پالت پرسی چوبی را بیان می کنیم.

دستگاه برش چوب و خوردکن

در این مرحله، مواد اولیه با ابعاد استاندارد برش می‌خورند. این مرحله ممکن است شامل انتخاب و جداسازی چوبهای مناسب و همچنین برش آنها به ابعاد دقیق باشد. چوب مورد نیاز برای پالت نباید خیلی ریز و یا خیلی درشت باشد. معمولا سایز بین 1 تا 3 سانت برای این کار مناسب است.

خشک کن چوب

معمولا چوب های خشک برای ساخت پالت مورد استفاده قرار میگیرند اما برای اطمینان از نبود هرگونه رطوبت، چوب های خورد شده یک مرحله دیگر نیز توسط دستگاه خشک می شوند. در این مرحله، قطعات چوبی برای ساختار پالت پرسی آماده می‌شوند.

مخلوط کن

چوب های خرد شده و خشک شده حتما باید با چسب مخصوص ترکیب شوند. اما برای اینکه چسب به تمام قطعات چوبهای خورد شده برسد، بهتر است این کار توسط مخلوط کن انجام شود تا ترکیب چوب و چسب به نسبت درست انجام شود. برای همین خط تولید پالت پرسی نیاز به یک دستگاه مخطوط کن دارد.

دستگاه پرس پالت

دستگاه پرس کردن پالت جز اصلی ترین بخش در خط تولید پالت پرسی است. در این مرحله، صفحه پالت به وسیله ماشین پرس تحت فشار و حرارت قرار می‌گیرد. این فشار باعث می‌شود تا صفحه به شکل پالت فشرده شود و اتصالات قوی‌تری بین قطعات چوبی ایجاد شود.

بازرسی، بسته‌بندی و انبارکردن پالت‌ها

در این مرحله، پالت‌ها بررسی می‌شوند تا از کیفیت و استانداردهای مورد نیاز پالت ها اطمینان حاصل شود. سپس، آنها بسته‌بندی و آماده حمل و ارسال می‌شوند. سپس پالت‌های ساخته شده برای حمل و نقل و ذخیره‌سازی آماده می‌شوند. این شامل سوار کردن صفحه های پالت روی همدیگر و منتقل کردن آنها به انبار است.

خرید و فروش پالت پرسی از نئوپالت

اگر تمایل دارید در مورد پالت پرسی، بیشتر مطالعه کنید، خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود: پالت پرسی یا پرس وود چیست؟ [۱۲ ویژگی عالی پالت پرسی چوبی]

برای خرید پالت پرسی هم می‌توانید در سایت نئوپالت که یکی از سازندگان معتبر پالت پرسی در ایران است، وارد شوید و سفارش خود را ثبت کنید. چنانچه در مورد ابعاد پالت پرسی و ویژگی‌های آن سوالاتی دارید، می‌توانید از طریق تلفن با مشاوران خبره ما تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی و راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار داده شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است