neopallet logo مشاوره
6

طول عمر پالت پرسی چوبی + (راهکارهای افزایش عمر پالت)

سحرخدیوی

پالت پرسی در مقابل پالت چوبی و پلاستیکی عمر و دوام بیشتری دارد. عمر مفید پالت پرسی به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد و با رعایت برخی نکات، قابل افزایش است. اگر تنها به چند نکته ساده در مورد آن توجه کنیم، می‌توانیم از این پالت‌ها برای مدت بیشتری بهره بگیریم. چراکه یکی از راهکارهای صرفه‌جویی اقتصادی و افزایش سوددهی شرکت‌ها و سازمان‌ها، حفظ و نگهداری از اموال است.

مراقبت از پالت پرسی هم مانند مراقبت از پالت‌های دیگر، نکات ظریفی دارد که لازم است با دقت و حساسیت رعایت شوند. در این میان، پرسنل انبار و حمل‌ونقل، نقش موثرتری را برای سالم نگه‌داشتن پالت‌ها ایفا می‌کنند. ما قصد داریم در این مقاله در مورد مراقبت‌های لازم برای افزایش طول عمر پالت پرسی صحبت کنیم و نکات مهم و کلیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس با این مقاله از نئو پالت همراه باشید.

پالت پرسی چند سال عمر می‌کند؟

عمر مفید پالت چوب پرس به عوامل مختلفی از جمله نوع چوب استفاده شده، دفعات استفاده و سطح نگهداری بستگی دارد. به طور کلی، پالت های چوبی پرسی می‌توانند با نگهداری مناسب بین 5 تا 10 سال دوام بیاورند. البته این در شرایط نگهداری مناسب است وگرنه ممکن است عمر آن کمتر از یکسال هم باشد.

بیشتر بخوانید : پالت چیست؟

با این حال، اگر پالت به طور مکرر مورد استفاده قرار گیرد و به درستی نگهداری نشود، طول عمر پالت پرسی می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. علاوه بر این، نوع چوب پالت پرسی استفاده شده نیز می‌تواند بر طول عمر پالت تأثیر بگذارد، زیرا مواد با کیفیت بالاتر نسبت به مواد با کیفیت پایین‌تر دوام بیشتری دارند.

نکات مهم در مورد مراقبت از پالت‌های پرسی

برای حفظ و نگهداری بهتر پالت‌های پرسی، لازم است به نکات زیر توجه کنید:

اگر دوست دارید در مورد نحوه نگهداری صحیح پالت‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله را بخوانید: روش‌های نگهداری از پالت

پالت های انبار شده روی هم برای افزایش طول عمر پالت پرسی چوبی
برای افزایش طول عمر پالت پرسی، قبل از قراردادن آنها داخل هم، از خشک بودن‌شان مطمئن شوید.

متوسط طول عمر پالت پرسی چقدر است؟

عمر مفید پالت پرسی، به طور متوسط 10 سال است. اما با مراقبت‌های درست، می‌توان سال‌های بیشتری این پالت‌ها را سالم نگه داشت. در ضمن اگر پالت پرسی باکیفیت خریداری شود، این پالت‌ها می‌توانند سال‌های بیشتری در خدمت سازمان شما باشند. بنابراین در زمان خرید پالت دقت کنید که تولیدکننده معتبری را انتخاب کنید تا خیال شما از نظر جنس، استحکام و کیفیت این محصولات، کاملا راحت باشد.

در ضمن حتما نکاتی که در بالا ذکر شد را هم به پرسنل انبار و لجستیک خود آموزش دهید تا با رعایت این موارد، در طولانی‌تر کردن عمر مفید پالت پرسی، کوشا باشند. همچنین رانندگان لیفتراک باتجربه و با احتیاط استخدام کنید تا به اندازه کافی، مراقب بار و پالت‌های شما باشند. در ضمن توصیه می‌شود هر چند وقت یک‌بار، شاخه‌های لیفتراک‌های خود را تراز کنید تا در هنگام حرکت دادن و جابجایی بار توسط لیفتراک، به پالت پرسی آسیبی وارد نشود.

در خصوص آشنایی با تجهیزات حمل و جابجایی ایمن پالت‌ها، خواندن این مقاله را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: حمل و نقل ایمن پالت ها

توصیه دیگر برای افزایش طول عمر پالت پرسی، استفاده از پالت با ابعاد متناسب با بار است. هرگز برای بارهای کوچک، پالت بزرگ و برای  بارهای بزرگ، پالت کوچک انتخاب نکنید.

بشکه های قرار داده شده روی پالت پرسی
هرچند قابلیت تحمل وزن پالت‌های پرسی بسیار بالاست، اما برای بالاتر بدن عمر مفید پالت پرسی، باید به سقف مجاز وزن قابل حمل پالت هم توجه داشت.

از کجا پالت پرسی بخریم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، برای اینکه طول عمر پالت پرسی بیشتر شود، بهتر است از ابتدا دقت کنید که پالت‌های باکیفیت خریداری شود. چون مناسب بودن مواد اولیه، تاثیر زیادی بر کیفیت و طول عمر پالت پرسی دارد.

برای این منظور می‌توانید به شرکت نئوپالت که اولین تولیدکنند پالت پرسی در ایران است، مراجعه کنید. این شرکت دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مدرن دنیا را تهیه کرده است و تکنولوژی روز ساخت پالت پرسی را نیز در دست دارد. در ضمن پرسنل این شرکت دارای مهارت کافی در کار خود هستند. بنابراین پالت‌های تولید شده توسط این شرکت، کاملا مطابق با استانداردهای جهانی هستند و از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردارند. نئوپالت بورس پالت پرسی است و بهترین محصولات در این بازار را ارائه می‌کند.

کارخانه تولید پالت پرسی نئوپالت
در خط تولید پالت پرسی نئوپالت، از پیشرفته‌ترین تجهیزات و به‌روزترین ماشین‌آلات استفاده می‌شود. در ضمن کارکنان این شرکت مسلط به دانش فنی تولید پالت هستند.

برای خرید پالت پرسی، شما می‌توانید در وب‌سایت محصولاتمان را بازدید کنید. در نهایت هم محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید و با ما تماس بگیرید. علاوه بر این اگر در مورد پالت پرسی، مشخصات فنی و نحوه نگهداری جهت افزایش عمر مفید پالت پرسی سوالاتی داشتید، می‌توانید با کارشناسان این شرکت تماس تلفنی برقرار کنید تا همکاران ما پاسخ سوالات‌تان را بدهند. پس منتظر تماس‌ها و سفارشات شما هستیم.

منبع: associated-pallets

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است