neopallet logo مشاوره
3

راهنمای خرید پالت برای صنایع مختلف +[راهنمای جامع پالت 2023]

سحرخدیوی

خرید پالت از آن دست خریدهایی است که اگر با درایت کافی انجام نشود، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه می‌تواند دردسرساز هم باشد. به همین دلیل باید یک راهنمای جامع و کامل برای خریدن پالت در اختیارتان باشد که بدانید بر اساس چه اصولی باید آن را خریداری کنید. پس ابتدا لازم است با پالت، انواع آن، مشخصات هر کدام، نوع کاربری، کشور مبدا و مقصد و… آشنا شوید و بعد اقدام به خریدن پالت برای صنعت مورد نظر خود کنید.

ممکن است با وجود تولید پالت در ابعاد و اندازه‌ها و جنس‌های مختلف در بازار، انتخاب پالت مناسب دشوار به نظر برسد. رعایت استانداردهای پالت‌های صادراتی هم مسائل مربوط به خودش را به دنبال دارد. بنابراین در زمان خریدن پالت، شما باید شرایط بار را به وضوح بدانید. به طور مثال باید بدانید وزنی که قرار است هر پالت جابجا کند، چقدر است. یا اینکه چه محصولاتی قرار است روی پالت قرار بگیرند. به علاوه باید ابعاد کارتن‌ها یا بسته‌هایی که روی پالت قرار خواهند گرفت را هم بدانید. حتی اینکه پالت در کجا مورد استفاده قرار خواهد گرفت نیز بسیار مهم است.

در راهنمای خرید پالت برای، ما به شما کمک می‌کنیم تا با انواع پالت و مزایا و معایب آنها آشنا شوید و اصول خرید آن را یاد بگیرید. پس پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از نئوپالت را تا انتها مطالعه کنید.

خرید پالت مناسب برای هر کسب و کار

پالت‌ها از نظر ساختاری برای بلند کردن و جابجایی بار طراحی شده‌اند. پس می‌توانند برای بارگیری در یک کانتینر استفاده شوند یا از آنها برای انبار کردن محصولات در یک انبار بهره گرفته شود.

مهم‌ترین نکته در انتخاب پالت، هدف استفاده از آن است. هرچند این موضوع ممکن است ساده به نظر برسد، اما مهم است که بدانید آیا پالت مصرف داخلی دارد یا برای جابجایی بار به خارج از کشور مورد نیاز است. اگر پالت برای صادرات استفاده می‌شود، قرار است به کشورهایی آسیایی برود یا اروپایی؟ چه محصولی و تا چه ارتفاعی روی پالت بسته بندی می‌شود. همه این نکات باری خرید یک پالت مناسب به شما کمک می‌کند.

 پس بهتر است ابتدا برای دانستن نکات خرید پالت، جنس‌های پالت را بشناسیم و با کارایی هر یک آشنا شویم.

اگر بخواهید دقیق تر بدانید پالت چیست می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید و هم با پالت و هم با انواع مختلف آن آشنا شوید.

راهنمای خرید پالت چوبی

هرچند به علت کاهش منابع چوبی، این نوع پالت به اندازه قبل کاربرد ندارد، اما هنوز هم در بسیاری از صنایع، استفاده از پالت چوبی متداول است.

مزایای خرید پالت چوبی عبارتند از:

خرید پالت چوبی
خرید پالت چوبی به تدریج در حال کاهش است. چراکه طی سال‌های اخیر، پالت‌هایی با ویژگی‌های بهتری به بازار آمده‌اند.

معایب پالت چوبی

برای خرید پالت چوبی باید با معایب این نوع پالت هم آشنا شد:

برای آگاهی از معایب پالت چوبی مطلب مربوط به آن را بخوانید.

راهنمای خرید پالت پلاستیکی

سال‌هاست که پالت‌های پلاستیکی جایگزین بخشی از پالت‌های چوبی قدیمی شده‌اند. چراکه پلاستیک در مقایسه با چوب، دارای مزایای فوق‌العاده‌ای است. این ویژگی‌ها عبارتند از:

برای دریافت اطلاعات کامل‌تر در مورد پالت پلاستیکی، این مقاله را بخوانید: انواع پالت پلاستیکی و ویژگی‌های آن

Plastic pallet 2 2
خرید پالت پلاستیکی در رنگ‌های مختلف، باعث می‌شود شما بتوانید محصولات موجود در انبار خود را به راحتی تفکیک نمایید.

معایب پالت پلاستیکی

حال که مزایای پالت از جنس پلاستیک را برشمردیم، لازم است قبل از خرید پالت پلاستیکی، در مورد معایب این نوع پالت هم صحبت کنیم:

برای آگاهی از تمامی معایب پالت پلاستیکی، می توانید مطلب مربوط به آن را بخوانید

راهنمای خرید پالت آلومینیومی

اگر بعد از خرید پالت آلومینیومی از آن به درستی مراقبت کنید، دوام آن حتی تا بیست سال هم خواهد رسید. آنها ساختارهای سبک و در عین حال محکمی دارند. پالت‌های آلومینیومی بیشتر برای جابجایی بارهای سنگین مانند قطعات خودرو، صنایع فلزی و غیره مناسب هستند. ویژگی‌های این پالت‌ها عبارتند از:

خرید پالت آلومینیومی
مهم‌ترین مزیت خرید پالت آلومینیومی، داشتن دوام زیاد و طول عمر بالاست.

معایب پالت آلومینیومی

برای خرید پالت آلومینیومی، علاوه بر دانستن ویژگی‌های مثبت، لازم است در مورد ویژگی‌های منفی آن نیز اطلاعاتی کسب نماییم:

راهنمای خرید پالت پرسی چوبی

بسته به موقعیت، خرید پالت پرسی چوبی چوب ممکن است بهترین انتخاب باشد. پالت پرس‌وود یک محصول جانبی چوب قابل بازیافت است که برای استفاده محدود طراحی شده است. اگر شما پالت را برای ارسال محصول به خارج از کشور یا ارسال بار به داخل کشور (بدون انتظار برگشت پالت) نیاز دارید، خرید پالت پرس‌وود بهترین گزینه به شمار می‌رود.

خصوصیات این نوع پالت عبارتند از:

این نکته را نیز باید بیان کنیم که پالت پرسی را می‌توان بهترین جایگزین پالت چوبی و پلاستیکی دانست

پالت پرسی در راهنمای خرید پالت
امروزه خرید پالت پرسی، بیشتر از پالت چوبی متداول است. چراکه علاوه بر مزایای ذکر شده، قیمت این نوع پالت از سایر پالت‌ها مناسب‌تر است.

معایب پایت پرسی چوبی

در کنار مزایای غیرقابل انکار پالت پرس‌وود، برای خرید این نوع پالت، باید معایب آن را هم مورد بررسی قرار دهیم:

خرید پالت پرسی چوبی از نئوپالت

امروزه بهره گرفتن از پالت پرسی به دلیل راحتی استفاده و دوام آن، در بسیاری از کارخانجات یا انبارها متداول شده است. به همین دلیل اگر شما هم قصد دارید پالت پرسی چوبی سفارش دهید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه نئوپالت تماس بگیرید تا در مسیر خرید پالت پرس وود به شما کمک کنند.

منبع: material-handling

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای نئوپالت محفوظ است